TEAMET

Teamet vårt deler en felles visjon: å komme på seierspallen i ABB FIA Formula E World Championship over hele verden.

GI SJÅFØRENE VÅRE EN FORDEL MED FANBOOST

Alle lagene kjører på samme chassis og batterienhet for å sikre like konkurransevilkår. Men FanBoost er derimot en førerfordel. De fem førerne med flest FanBoost-stemmer blir belønnet med 5 sekunder under den andre halvdelen av løpet.

SAM BIRD

SAM BIRD

British Racing-føreren Sam Bird sluttet seg til Jaguar Racing før sesong syv av ABB FIA Formula E World Championship. Bird startet racingkarrieren i 2002 med gode resultater i sportens juniorkategorier før en rekke viktige Formel 1-roller, blant annet testkjøring for Williams og reservefører for Mercedes AMG Petronas fra 2011 til 2013.

De siste årene har Bird hatt suksess i FIA World Endurance Championship med Ferrari og G-Drive Racing-laget. Og 34-åringen har konkurrert i hvert ABB FIA Formula E-løp siden den banebrytende serien startet i 2014, noe som har ført til 11 seire så langt. De siste seirene kom i Diriyah og New York City i sesong 7. Han avsluttet på sjetteplass i førermesterskapet med tre pallplasseringer, og er fortsatt den eneste føreren som har vunnet et løp i hver sesong.
INSTAGRAM TWITTER FANBOOST
MITCH EVANS

MITCH EVANS

Mitch begynte med gokart da han var 6 år og vant New Zealand Grand Prix som 16-åring. Den unge føreren ble veiledet av den tidligere F1-føreren Mark Webber og vant GP3-tittelen i 2012. Da Mitch ble oppgradert til GP2 i 2013 som 18-åring, ble han den yngste føreren i GP2-historien til å stå på seierspallen etter å ha avsluttet på tredjeplass i Sepang i Malaysia. Mer suksess fulgte i 2015 da Mitch kom på andreplass i 24-timers løpet i Sepang i Malaysia.

Mitch debuterte i ABB FIA Formula E World Championship med Jaguar Racing i 2016 da det britiske teamet returnerte til racing. I sin andre sesong sammen med teamet hadde Mitch, som er ansett som en av de raskeste førerne på startstreken, allerede sørget for en rekke høydepunkter for Jaguar Racing, inkludert en super pole, en pole position og en pallplassering.

I 2019 fikk han betalt for alt det harde arbeidet med sin første ABB FIA Formula E-seier i Roma. Han fulgte opp med ytterligere to pallplasseringer i Bern og New York, noe som ga ham en plass blant de fem beste førerne i denne klassen.

I løpet av sesongen 19/20 tok Mitch en dominerende seier i Mexico, samt pole position og pallplassering i Santiago, Chile. Han endte på sjuendeplass totalt i lag-plasseringen. Mitch fikk selskap av Sam Bird i den syvende sesongen, og sammen danner de et av de sterkeste førerparrene i startfeltet.

I den spennende sesong 7 kom Mitch på fjerdeplassth i førermesterskapet – hans høyeste posisjon så langt. Han hadde pallplasseringer i Diriyah, Roma, Monaco, London og Berlin, samt de raskeste rundetidene i Roma, New York City og London.
INSTAGRAM TWITTER FANBOOST

TEAMET BAK TEAMET

Det kan bare sitte to personer bak rattet under et løp, men det finnes en hel hær av ingeniører, mekanikere og analytikere som jobber døgnet rundt i kulissene for å sikre optimale resultater.