Finn svarene til våre oftest stilte spørsmål angående Jaguar infotainment og våre tilkoblede tjenester.
Hvordan konfigurerer/redigerer jeg hjemskjermen?
TFor å legge til en snarvei/widget, trykk og hold på en åpen plass på hjemskjermen. For å flytte en snarvei/widget, kan du trykke på rediger-ikonet på bunnet av touchskjermen.
Trykk på + for å velge plassen du ønsker å plassere den nye snarveien/widgeten. For å slette en snarvei/widget, dra den til bunnen av touchskjermen hvor en stor "slett-knapp" vil vise seg. For å flytte en snarvei/widget mellom hjemskjermer, dra den til siden av skjermen — når du drar den til siden vil neste skjerm vise seg. Slipp snarveien/widgeten når du den ligger over plassen du vil ha den på.
Skalerbare snarveier/widgeter kan endre størrelse ved å klikke på størrelse-ikonet i nedre, høyre hjørnet av snarveien/widgeten i rediger-modus.
Vennligst merk deg at du kun kan konfigurere/redigere hjemskjermen når bilen står stille.
Hvorfor kan jeg ikke alltid endre størrelse på widgets/snarveier på den tilpassede hjemskjermen?
Det er ikke alle widgets/snarveier som kan endre størrelse, og andre kan ha begrensede muligheter. Dette er for å sikre at funksjonen til den gitte widget/snarveien ikke blir berørt – for eksempel ved å gjøre den for liten.
Jeg har laget min egen hjemskjerm. Kan jeg gjøre dette til standard-hjemskjermen?
Ja, det er mulig å sette din skreddersydde hjemskjerm som standard, så du kommer tilbake til den hver gang du trykker på hjemknappen. Gå til innstillinger > Hjem-innstillinger
Ved å trykke to på hjemknappen vil du returnere til din standard-hjemskjerm. Ved å trykke på hjemknappen to ganger kan du se alle skjermene som er aktive, samt skjermen for ekstra funksjoner. Denne funksjonen gjør det å gå inn på spesifikke skjermer/funksjoner mye raskere, så fort flere hjemskjermer har blitt lagt til.
Hvor mange hjemskjermer kan jeg lage?
Du kan lage opptil fire skreddersydde hjemskjermer, i tillegg til den originale hjemskjermen.
Kan jeg skreddersy den originale hjemskjermen?
Nei, det er ikke mulig å skreddersy denne siden/skjermen.
Kan jeg bruke mitt eget bakgrunnsbilde?
På dette tidspunktet, kan du kun velge mellom forhåndsinstallerte bakgrunnsbilder.
Hvilken funksjon har de små firkantikonene i hvert av plassene på hjemskjermen?
Det lille ikonet på siden av hovedfunksjonpanelet, gir deg en snarvei til spesifikke funksjoner. For eksempel seteinnstilling, still inn/avlys navigasjonsveiledning, play/pause, osv., avhengig av hvilken mediakilde du bruker.
Hvilke funksjoner kan brukes med rattkontrollene?
Avhengig av ditt kjøretøys spesifikasjoner, kan følgende Touch Pro-funksjoner brukes via rattet:
Hvorfor er det ikke mulighet til å endre tidsinnstillingene?
Tiden er automatisk synkronisert med GPS-satelitter basert på ditt kjøretøys posisjon. Derfor vil tiden endre seg automatisk når du krysser fra en tidssone til en annen, eller når det er skifte mellom sommer- og vintertid. Dette sikrer at Real Time Traffic Information-systemet operer så nøyaktig som mulig – passer på at all informasjon er korrekt på reisen din.
Avhengig av hvilken funksjon jeg bruker, så får jeg opp forskjellige valg når jeg trykker på 'Innstillinger' – hvorfor skjer dette?
Vi ville gjøre det enklere å få tilgang til generelle innstillinger, og samtidig gjøre det raskere å bruke instillingene du oftest bruker, som for eksempel skjerm og lyd. Av den grunn, er et instillinger-ikon (to tannhjul), plasert på bunnen av touchskjermen i enhver hovedfunksjon. Ved å trykke på denne knappen vil innstillingene for funksjonen du bruker vises.
På toppen vil en stor knapp dynamisk endres etter hvilken funksjon du bruker. For eksempel, om du bruker navigasjonen, vil navigasjonsinnstillinger vises. På bunnen av skjermen kan du finne kontroller for å overstyre den automatiske lysstyrken på skjermen eller for å skru den helt av. De to store knappene nederst på skjermen gir deg tilgang til alle innstillinger og lydinnstillinger.
Tilbake'-knappen sender meg ikke alltid tilbake til den siste funksjonen/skjermen jeg var på – hvorfor skjer det?
For å hjelpe deg å navigere med færre steg, bruker Touch Pro en hierarkisk logikk, og ikke historisk, for 'tilbake'--knappen. Den sender deg tilbake gjennom systemets nivåer, og ikke til den funksjonen du brukte sist.
Hvor mange TV-kanaler/radiostasjoner har jeg tilgang til direkte fra menyen på rattet?
Dine 14 første favoritter kan velges mellom fra det virtuelle 'speedometerdisplayet'. Om favoritten du søker etter ikke er tilgjengelig, kan du rette på rekkefølgen når kjøretøyet står stille.
Hvordan kan jeg endre hvilken informasjon som blir vist i multitasking-panelet?
Sveip opp eller ned på et hvilket som helst panel for å bytte mellom følgende:
Massasjesetene skrus på automatisk. Hvordan kan jeg stoppe det?
Du kan ved et uhell ha aktivert automatisk aktivering av massasjefunksjonen. Gå til innstillinger > Alle innstillinger > Funksjoner > Seter > Automassasje
Hvor lenge kjører massasjefunksjonen av gangen?
En full massasje varer i 10 minutter.
Hvilke funksjoner kan jeg styre med talekontroll (Voice Recognition System)?
Jaguar sin talekontroll (Voice Recognition System) lar deg trygt styre media- og telefonsystemer. For å aktivere talekontroll, trykk på taleknappen på rattet.
Hvorfor kjenner ikke stemmegjenkjenningen igjen visse radiostasjoner?
Dette kan skje når flere radiostasjoner har liknende navn. I dette tilfelle vil systemet vise en liste over mulige radiostasjoner å velge mellom. Trykk på den ønskede stasjonen og les nummeret til radiolinjen.
Alternativt, kan du prøve å si radiostasjonens fulle navn, for eksempel 'Bytt til NRK P3' heller enn å si 'Skru på P3'. Du kan også lage "Voice Tags" for alle dine favorittstasjoner.
Hvorfor kan jeg ikke bruke stemmegjenkjenningssystemet for å styre klimaanlegget?
Jaguars stemmegjenkjenningssystem var designet for å hjelpe å eliminere handlinger som vanligvis krever flere steg. I de fleste tilfeller kan klimaanlegget styres med ett knappetrykk – stemmekontroll ville vært mer komplisert for denne interaksjonen.
Kan jeg bytte språket til stemmegjenkjenningssystemet?
Språket på stemmegjenkjenning er basert på systemspråket i ditt infotainment-system. For å velge et annet språk for stemmegjenkjenningssystemet, kan du velge et annet systemspråk fra kjøretøyets innstillingsmeny.
Instillingene for stemmegjenkjenning viser kontroller for godkjenning og tilbakemeldinger. Hva er disse?
Med 'stemmegjenkjenningsbekreftelser' slått på, vil stemmegjenkjenningssystemet bekrefte din talekommandoer ved å gjenta dine kommandoer. For eksempel, etter at du sier 'ring hjem' svarer systemet med 'ringer hjem'. Om du slår av dette vil det ta mindre tid mellom din kommando og systemets utførelse av handlingen. Med 'stemmegjenkjenningsbekreftelse' slått på, vil systemet hjelpe deg med hva du sier videre. Igjen, om du slår av dette når du er vant til systemet vil tiden mellom kommando og handling bli kortere. Vennligst merk deg at selv etter at du har slått bekreftelser av, så kan systemet fortsatt trenge mer hjelp i visse situasjoner.
Kan nettleseren brukes når jeg kjører?
Nei. For å redusere distraksjoner på veien, kan du ikke bruke nettleseren mens du kjører. Du kan heller ikke se på video når du kjører.
Klyp for å zoome er tilgjengelig i navigasjon, men det virker ikke i nettleseren?
For å zoome inn på en nettside, skru på zoom-kontroll via kontrollmenyen i nettleseren.
Hvorfor er det noen ganger vanskelig å trykke på knappene på toppen av en nettside?
Prøv å zoome en litt ved å trykke to ganger på '+'-knappen på touchskjermen.
Hvorfor får jeg noen ganger alarm om kjøretøy i bevegelse og mister tilgang til funksjoner når jeg står parkert på en travel vei?
Dette er på grunn av en kombinasjon av kjøretøyssikkerhet og trafikkregulering.
Et kjøretøy med motoren på tomgang, uavhengig av gir, vil ikke alltid bli vurdert som stillestående — og våre bevegelsesdeteksjonssystemer vil fortsette å monitorere kjøretøyet.
I tillegg, juridisk sett, så vil visse funksjoner stoppe å fungere når hjulene begynner å rulle. I noen tilfeller, kan de minste bevegelser utløse dette. Om dette skjer, kan du sette på brekket eller fotbremsen.
Etter å ha kjørt i revers, og så begynner å kjøre fremover, vil Park Distance Control-skjermen komme opp på touchskjermen – hvordan kan jeg gjemme det?
For å midlertidig minimere det vinduet, men beholde lydalarmen, trykk på krysset i det øvre hjørnet av Park Distance Control-vinduet.
For å skru Park Distance Control helt av, kan du trykke på Park Distance Controll-knappen. Avhengig av ditt kjøretøy kan denne knappen være på bunnen av touchskjermen eller på konsollen i taket.
Når ditt kjøretøy overskrider en fart på 11 mp/t/16 km/t, vil Park Distance Control skrus av automatisk.
Hvorfor vises ryggekameraet alltid når jeg går inn i revers – hvorfor viser ikke skjermen 360-graderskameraet når det er det jeg hadde på sist?
Dette er for sikkerhet. Ryggekameraets vinkel gir et bredere synspunkt når det er det eneste aktive kameraet. Ryggekameraet er også mer effektivt for å gi beskjed om at du nærmer deg noe.
Hva er min førerscore?
I noen tilfeller er det mulig å få en høy førerscore, men ha en lavere km/l (drivstofforbruk) – for eksempel når du kjører i tung trafikk. Om førerscoren din var 100%, har du kjørt så økonomisk som mulig for reisen du har vært på. En førerscore på 50% indikerer at du kunne kjørt med betydelig bedre drivstofføkonomi ved å bruke en annerledes kjørestil.
Hvorfor har jeg en høy prosentvis førerscore, men dårlig drivstofføkonomi?
I noen tilfeller er det mulig å få en høy førerscore, men ha en lavere km/l (drivstofforbruk) – for eksempel når du kjører i tung trafikk. Om førerscoren din var 100%, har du kjørt så økonomisk som mulig for reisen du har vært på. En førerscore på 50% indikerer at du kunne kjørt med betydelig bedre drivstofføkonomi ved å bruke en annerledes kjørestil.
Ofte stilte spørsmål inkluderer detaljer om hvordan du kan oppdatere ditt SD-kort. Vennligst kontakt din forhandler om du har et spørsmål eller trenger hjelp med et eldre system.
Hva er Map Updater?
Map Updater er en programvare for Mac og PC. Den brukes til å laste ned nye kartdata og annet relevant innhold til navigasjonssystem.
Hvor er SD-kortet?
SD-kortet for kart finner du i SD-kortleseren til kjøretøyet. Vennligst se ditt kjøretøys brukermanual for å finne den eksakte plassen.
Hvorfor merker ikke Map Updater SD-kortet mitt?
Map Updater kjenner kun igjen SD-kort designet for navigasjonssystemer. Alle andre SD-kort vil ikke bli merket av systemet. Om SD-kortet er skadet eller om dataen har blitt endret uten bruk av Map Updater, vil det resultere i at SD-kortet blir ugjenkjennelig for systemet. Du kan også sjekke om SD-kortleseren på din PC eller Mac fungerer som den skal.
Hvordan kan jeg sjekke tilgjengelighet for Map Updates?
Bruk SD-kortet for kart med Map Updater for å sjekke tilgjengelige oppdateringer. Map Updater gjenkjenner automatisk de tilgjengelige oppdateringene for SD-kortet og vil tilby å nedlaste og installere.
Er min Map Updater oppdatert?
Map Updater ser etter app-oppdateringer automatisk hver gang den startes.
Hvorfor kan jeg se mitt VIN-nummer i Map Updater.
Ditt VIN-nummer er et unikt nummer alle kjøretøy har. Ditt nummer kan sees på et skilt som du kan finne ved bunnen av frontruten din, på venstre side av kjøretøyet. Map Updater bruker ditt VIN-nummer for å autorisere en ikke-overførbar lisens for bruk av kart i ditt kjøretøy under aktiviseringsprosessen.
Hvilket operativsystem støtter Map Updater?
Map Updater støtter Microsoft Windows versjon 7, 8 og 10, og Mac OS X 10.8 og nyere.
Kan jeg lagre mine egne personopplysninger på SD-kortet?
SD-kortet for kart er kun for bruk til navigasjonssystemet. Kortet bør ikke brukes til å lagre noe annen data. Alle endringer i SD-kortets innhold må kun utføres via Map Updater. Å lagre annen data på SD-kortet eller uautoriserte endringer på SD-kortet kan skape problemer for navigasjonssystemet, og kan ugyldiggjøre ditt kjøretøys garanti.
Hvorfor kan ikke mitt kjøretøy gjenkjenne SD-kortet?
Om ditt SD-kort for kart ikke gjenkjennes av systemet, vennligst påse at SD-kortet er åpent (en liten bryter på siden av SD-kortet) og sett det inn i SD-kortleseren på korrekt måte. Om det er satt inn korrekt, vennligst slå av kjøretøyet i 2 minutter før du setter på tenningen igjen. Om SD-kortet fortsatt ikke gjenkjennes, vennligst se om det er noen feilmeldinger på kjøretøyets skjermer, og kontakt din forhandler for assistanse.
Hvorfor er noen valg grået ut?
Map Updater gjenkjenner innholdet i SD-kortet automatisk. Tilgjengeligheten til visse knapper og/eller funkersjoner kan være koblet til innholdet i SD-kortet.
Hvorfor er det ikke et VIN-nummer koblet til SD-kortet?
Denne meldingen indikerer at MapUpdater ikke kan finne et VIN-nummer på kortet. Vennligst kontakt din forhandler.
Blir eldre kart slettet ved en ny installering?
Ja, nyere kart sletter og erstatter eldre versjoner av kartet.
Kan jeg kansellere en nedlastning og installasjon som er i gang?
Nei, prosessen for nedlastning og installasjon må gjennomføres for å opprettholde validiteten på SD-kortet. Vennligst ikke steng Map Updater eller ta ut SD-kortet når nedlastning eller installering foregår.
Hva gjør jeg om jeg har mistet, ødelagt eller skadet mitt SD-kort?
Da må du bestille et nytt SD-kort. Vennligst kontakt din forhandler for videre assistanse.
Har du et kontaktsenter for support?
Vennligst kontakt din forhandler for videre assistanse.
Er "Favoritter" i radio-funksjonen like som de forhåndsinnstilte?
Ja, "Favorittene" dine på radioen gir deg en enkel liste med alle dine favorittstasjonene dine, uavhengig av radiomodulering (FM, AM, DAB) — noe som gjør det enklere for deg å finne dine favorittstasjoner (tidligere systemer krevde at du byttet radiomodulering før du velger en forhåndsinnstilling).
Du kan også legge til dine favorittstasjoner som snarveier på hjemskjermen.
Alternativt, kan du trykke bruke talekontroll med taleknappen på rattet for å velge stasjon med en talekommando.
Hvordan legger jeg til radiostasjoner til Favoritter?
Fra 'Spilles nå'-skjermen, eller i radiostasjonens 'Finn-liste', trykk på stjerneikonet. Når stjernen endrer seg fra en kontur til et solid ikon, har stasjonen blitt lagt til som en Favoritt. Stasjonene er listet opp i den rekkefølgen du legger dem til.
Kan jeg endre rekkefølgen på listen over Favoritter?
Ja. Trykk på 'rediger'-ikonet på bunnen av skjermen, og hold og dra den radiostasjonen til ønsket plass på listen. Dette kan kun gjøres når bilen står stille.
Hvordan fjerner jeg en radiostasjon fra listen over Favoritter?
Trykk på 'stjerne'-ikonet — når ikonet går tilbake til å være en kontur, vil ikke stasjonen lenger være blant dine Favoritter.
Hvordan bytter jeg mellom radiostasjoner når jeg er inne i Media?
Når du er i Media, kan de sveipe venstre og høyre land midten av touchskjermen for å bytte radiostasjon, TV-kanal eller sang.
Hvordan er FM-stasjoner organisert i mediebiblioteket?
Når du velger 'Finn' fra 'Spilles nå' i radioskjermen, vil den liste opp de tilgjengelige FM-stasjonene etter radiofrekvens. Du kan også endre listen til alfabetisk rekkefølge i Radioinnstillinger.
Hvor mange TV-/Radiofavoritter kan jeg ha tilgang til direkte fra instrumentpanelmenyen med knappene på rattet?
Dine 14 første favoritter kan velges mellom fra det virtuelle 'speedometerdisplayet'. Om favoritten du søker etter ikke er tilgjengelig, kan du rette på rekkefølgen når kjøretøyet står stille.
Hvor store USB-pinner kan jeg bruke?
"Opptil 128 GB.
Vennligst merk deg at før du kan bruke en USB-pinne, må du reformatere den til FAT32. Vennligst se til at du lagrer all data på pinnen et annet sted, da reformatering vil slette all data på USB-pinnen."
Kan jeg bruke bærbare lagringsenheter for media?
Vi anbefaler det ikke da strømforbruk på disse kan variere betydelig.
Hvilke medieformater er støttet for å spille musikk og video?
Touch Pro støtter et bredt utvalg av lyd- og videoformater, inkludert:
Lydformater: AAC, Dolby, DTS, FLAC, MPEG 1, 2, 3, WMA, PCM, WAV, Apple Lossless
Videoformater: AVI, DV, 1, 2, 4 inkludert DivX, Xvid and QuickTime, H.263, H.264, WMV, MKV
Er USB 3.0 støttet?
Ja.
Kan jeg se mer enn én TV-kanal i mitt kjøretøy?
Avhengig av ditt kjøretøys spesifikasjon og mottakskvalitet, kan det være mulig å se opptil tre kanaler samtidig.
Flere TV-antenner i ditt kjøretøy gjør det mulig å se en kanal på venstre skjerm i baksetet, en annen kanal på høyre skjerm i baksete, og en tredje kanal på touchskjermen på dashbordet.
Touchskjermen i dashbordet kan allikevel kun bruks når kjøretøyet ditt står stille — så fort kjøretøyet beveger seg vil kun lyden spilles.
Når jeg setter en DVD inn i spilleren, så spilles den ikke av automatisk. Hvorfor ikke?
Det er for å unngå at mediakilden som allerede spilles av ikke forstyrres. Denne funksjonen er spesielt nyttig for kjøretøy med Rear Seat Entertainment-systemet. I dette tilfelle, vil filmen vises på skjermene til baksetene med lyden på de trådløse hodetelefonene. Det er for å unngå å forstyrre andre passasjerer.
Kan jeg kontrollere og monitorere innholdet på skjermene bak fra forsetene i kjøretøyet?
Ja, velg media-skjermen fra Touchskjermen og trykk på "baksetemedia". Nå kan du se hva hver skjerm spiller.
Fra denne skjermen, kan passasjeren i forsetet også endre mediakilder og/eller kanaler/stasjoner/spor, avhengig avkilden som brukes. Sjåføren kan også velge å høre på det samme lyd som i Rear Seat Entertainment i hele kupeen.
Da vil baksetepassasjerene ha full kontroll over hva som spilles i kjøretøyet. Vennligst mer deg at for- og baksetepassasjerene ikke kan styre lyden samtidig.
Det er ikke mulig å styre lydevolumet fra forsetene og baksetene på en og samme tid.
Hvilke funksjoner er tilgjengelig med det nye Rear Seat Entertainment-systemet?
Rear Seat Entertainment-systemet inneholder funksjoner som:
I overstyringsmenyen til Rear Seat Entertainment-systemet så er det en lås-knapp. Hva er knappens funksjon?
Dette låser fjernstyringen og hindrer brukere i baksetet i å bytte kanaler eller lydvolum. Denne funksjonen kan være spesielt nyttig når du har små barn i baksetet.
Kan jeg dempe/skru ned lydvolumet fra baksetene i bilen?
Om lyd spilles over kjøretøyets lydsystem, så kan baksetepassasjerer få tilgang til kontroll over lydvolumet. Fjernkontrollen kan brukes til å justere eller dempe lyden helt.
Når baksetepassasjerene bruker de trådløse hodetelefonene, kan de justere lyden med knappene på siden av hodetelefonene.
Vil appen være tilgjengelig automatisk?
Ja, Online Media vil være på kildevalgmenyen.
Hvilke regioner er det tilgjengelig i?
Online Media er tilgjengelig i USA, Storbritannia, Frankrike, Italia, Tyskland og Spania.
Når vil andre musikkstrømmetjenester være tilgjengelig?
Annonseringer for nye musikkstrømmetjenester vil bli delt når det lanseres for vårt system.
Hvorfor er ikke Online Media tilgjengelig i min bil?
Online Media vil lanseres på visse Jaguar og Land Rover-kjøretøy fra 2017 eller senere, så om ditt kjøretøy er eldre enn det vil du ikke ha tilgang til appen.
Hva er Live/Incontrol Account?
Dette kan du få på InControl Portal, og du bruker den samme påloggingsinformasjonen som du brukte til å logge på Live i din bil.
Hvilke Jaguar Land Rover-kontroller er tilgjengelig med Online Media Player?
Online Media Player tar over det primære visningsområdet i dashboard-skjermen. Kunden vil fortsette å ha tilgang til JLR sin statusinformasjon på hovedskjermen, ved speedometerskjermen, og om du kjører Velar, vil den nedre skjermen også vise Online Media. På displayet, vil hovedvinduet inneholder skjermen for Online Media Player. Det sekundære vinduet, eller 'sidepanelet', gir brukeren tilgang til å "hoppe" mellom installerte apper og til funksjonene i Online Media Player, som for eksempel spillelister og historie.
Kan Online Media Player brukes med stemmestyring?
Kunder kan bruke Jaguar Land Rover sin stemmestyring via stemmeknappen på rattet, for å åpne Online Media Player ved å bruke kommandoer som "åpne Online Media" eller "start Player". Allikevel, fungerer Online Media Player kun når du bruker touchskjermen.
Hvilke språk er tilgjengelig i Online Media Player?
Online Media vil være tilgjengelig på 31 språk. Leverandørinnhold (strømmetjenesten) vil ikke oversettes.
Hvorfor vil ikke alltid mitt innhold spilles av?
Innholdets tilgjengelighet er avhengig av nettverksdekning siden det strømmes over nett. Vennligst påse at du har god dekning når du bruker Online Media.
Hvorfor varierer søkeresultatene fra TuneIn når jeg søker etter det samme to ganger?
Søkeresultater fra TuneIn vil variere da de er basert på live radiostasjoner fra rundt om i verden.
Hvordan kan jeg gjenta alle sangene/et helt album?
Dette skjer automatisk. Gjenta-funksjonen er alltid på, hvilket er hvorfor 'Gjenta denne sangen' er den eneste andre muligheten.
Kan Gracenote-databasen oppdateres for å akkomodere for nylig publiserte album?
Vennligst kontakt din forhandler for informasjon om de seneste software-oppdateringene.
Når jeg ser på Media Player-skjermen, og trykker på på/av-knappen så slår ikke skjermen seg av, men sender meg heller til hjemskjermen. Hvorfor skjer det?
For praktiske årsaker så vil alltid hjemskjermen komme opp så det blir enklere for deg å navigere deg gjennom de forskjellige funksjonene.
Jeg har valgt karusellvisning, så hvorfor vises musikken som en liste?
Karusellvisning er kun tilgjengelig for Sirius XM Satellite Radio (USA og Canada), mediebibliotek og USB-pinner.
Kilder i Media Player vises noen ganger i forskjellige posisjoner. Hvorfor skjer det?
Kilder vist i Media Player er basert på de som er tilgjengelig på den gitte tiden, enten fysisk eller trådløst. Siden disse kildene kan variere fra en reise til en annen, så vil kildenes rekkefølge være satt opp dynamisk basert på hvor mye du bruker dem. Radio er alltid plassert i det øverste hjørnet. Ved siden av Radio, vil den sist brukte kilden vises, osv. Om en kilde ikke er tilgjengelig, vil den heller ikke vises. For eksempel om du ikke bruker en USB-pinne, vil den heller ikke vises som kilde på skjermen.
Kan jeg kjøpe InControl-apper til kjøretøyet mitt?
For øyeblikket er det kun mulig å ha InControl-apper i nye kjøretøy. InControl-apper velges når du bestiller kjøretøyet, da det installeres under produksjonen av kjøretøyet. Andre alternativer utforskes for fremtiden.
Jeg har kjøpt en brukt Jaguar som har InControl Apps. Kan jeg koble til smarttelefonen min?
Ja. Du trenger kun å installere InControl Apps på telefonen, så vil InControl Apps være tilgjengelig til enhver tid.
Kan jeg laste ned apper som er tilgjengelige i andre regioner?
Ved å nytte din region i smarttelefonens innstillinger, vil du få muligheten til å se apper fra andre regioner. Du vil kun ha muligheten laste dem ned, om de er tilgjengelige i din region. Husk: app-tilgjengelighet garanterer ikke at appen har ditt språk tilgjengelig.
Hvor mye koster InControl Apps?
Det er en engangskostnad for InControl Apps, da fastvare må fabrikkmontert. Kontakt din nærmeste forhandler for pris. InControl Apps er tilgjengelig, helt gratis, i Google Play eller Apple App Store. Nown tredjeparts-apper kan kreve kjøp eller abonnement.
Hvorfor er ikke alle mine apper tilgjengelig i InControl Apps?
Det er kun apper som har vært gjennom Jaguar sin godkjenningsprosess som er tilgjengelig for bruk i InControl Apps.
Jeg har oppdatert min telefon, og nå fungerer ikke InControl Apps.
Vi legger inn stor innsats for å påse at InControl Apps er kompatibel med de seneste operativsystemene. Prøv å reinstaller appen på enheten din (smarttelefon eller nettbrett).
Bruker InControl Apps mobildata?
Ja. Det er anbefalt alle smarttelefoner som bruke Incontrol Apps har en passende mobildataplan.
Når jeg bruker stemmekommando, hvorfor står det i instrumentpanelet at jeg snakker i telefonen?
Når du gir stemmekommandoer, vil telefonen din starte en virtuell telefonsamtale (ingen kostnader er knyttet til dette) for å få tilgang til kjøretøyets mikrofon.
Er det mulig å ha InControl Apps på flere enn én telefon?
Ja. Enhver kompatibel smarttelefon med InControl Apps installert, vil kunne kobles til Touchskjermen i bilen. Derimot, kan du bare koble til én enhet av gangen.
Hva skjer om jeg ikke har datadekning?
Når du bruker InControl-tjenester i et område med dårlig dekning (f.eks. grisgrendte strøk), vil appene gi deg beskjed om at det ikke er dekning til funksjonen du skal bruke.
Kan jeg ha InControl Apps på en hvilken som helst Jaguar?
InControl Apps må velges når du bestiller bilen, da det er fastvare som må monteres på fabrikken. Kontakt din forhandler for tilgjengelighet.
Burde jeg laste ned InControl-apper og oppdateringer via WiFi?
InControl-apper og oppdateringer kan lastes ned via en 3G-tilkobling. Allikevel anbefales det å laste det ned via WiFi for å redusere datakostnader og for å sikre en god tilkobling.
Hvordan installerer jeg en kompatibel app?
Åpne InControl Apps på smarttelefonen din og bla gjennom listen, 'Ikke installerte apper' til du finner appen du ønsker å installere. Avhengig av din enhet, vil det å velge en app føre deg videre til Google Play eller Apple App Store. Last ned og installer som normalt. Ikonet for den nye appen vil vises i 'installert'-seksjonen når du kobler smarttelefonen din til kjøretøyet.
Må jeg lage en konto for å bruke noen apper?
Det er sterkt anbefalt å åpne appen på smarttelefonen før du kobler til kjøretøyet når du laster ned nye apper fra Google Play eller Apple App Store. Appene kan kreve spesielle samtykker som må godkjennes, eller en konto før du kan bruke appen i kjøretøyet.
Når jeg bruker InControl Apps, så spilles lyden via høytalerne på telefonen og ikke bilens lydanlegg. Hvorfor skjer det?
Android-telefoner med kobles til Touch Pro via både Bluetooth og USB.
InControl Apps er installert på enheten min, men vil koble til kjøretøyet.
Når du kobler til telefonen til kjøretøyet med du påse at enheten ikke er lukket, at deksler eller noe annet ikke dekker skjermen (noen telefoner låses automatisk når skjermen er dekket til), at alle åpne apper er lukket og at telefonen er koblet til den dedikerte InControl Apps USB-porten. Om dette ikke løser problemet bør du sjekke om din enhet er kompatibel ved å besøke kompatibilitetssiden på www.landrover.no
Må jeg åpne appen før jeg kobler telefonen til kjøretøyet?
Nei, om du bruker iPhone og appen ikke er åpen vil du, på telefonen, få en forespørsel om å åpne den. Om du bruker en Android-telefon, kan du velge 'Alltid tillat' så vil den alltid åpnes automatisk når du kobler til. Husk: telefonen må alltid være åpen når du kobler til. Du skal ikke trenge noe mer direkte interaksjon med telefonen når du først er tilkoblet.
Min telefon er tilkoblet, og jeg kan se appene, men det kommer ingen lyd gjennom bilens lydanlegg. Hvordan kobler jeg til Bluetooth?
Når du kobler til en telefon, vil du få en forespørsel på touchskjermen for 'se' og 'Bluetooth-innstillinger. For å få tilgang til lyd gjennom InControl Apps, må din enhet være koblet til bluetooth. Ved å velge 'Bluetooth-innstillinger', vil du ha muligheten til å følge stegene for å pare din telefon og kjøretøyet. Når du senere skal koble telefonen til bilen vil forespørselen for 'Bluetooth-innstillinger' byttes ut med 'Se og lytt' når telefonen er paret, men ikke en aktiv lydkilde. Om du fortsatt ikke får lyd, påse at telefonen er paret med kjøretøyet, ved å følge stegene du finner i 'Eierskap'-seksjonen på jaguar.no. Se også til at lydvolumet på telefonen og kjøretøyet er skrudd på.
Vil InControll Apps fortsatt fungere når kjøretøyet er i bevegelse?
For sikkerhetsmessige grunner, vil noen av funksjonene i InControl Apps være redusert eller deaktivert under kjøring.
Jeg ringte noen, og måtte låse opp min iPhone før jeg kunne bruke InControl Apps igjen. Hvorfor det?
Dette er en sikkerhetsfunksjon fra Apple. Når du ringer noen lengre enn det tar telefonen å aktivere 'Autolås', vil telefonen fortsette å være låst, selv når du er koblet til InControl Apps. Du kan sette din iPhone sin 'Autolås' til 'Aldri' i telefonens innstillinger.> Generelt > Autolås' og velg 'Aldri'. NB: å sette 'Autolås' til 'Aldri' kan vøre utilgjengelig under noen omstendigheter, for eksempel hvis din iPhone er satt til å være bedriftsadministrator. Da kan det kreves en pinkode for å låse opp funksjonen.
Når jeg kobler til telefonen min til kjøretøyet, får jeg alltid opp en beskjed på enheten om tillatelse til tilkobling. Hvordan stopper jeg det fra å skje?
På iPhone, kan dette unngås ved å trykke på hjemknappen før du kobler til InControl Apps. På Android-enheter, vil denne forespørselen ha en avkrysningsboks for å unngå at telefonen spør igjen i fremtiden.
Hvor burde jeg ha telefonen min når jeg er koblet til InControl Apps?
Du burde ha telefonen din nærme den dedikerte USB-porten for InControl Apps.
Jeg har oppdatert til iOS 9. Hvorfor må jeg nå gå gjennom en godkjenningsprosess før jeg kan bruke de nye appene i kjøretyøet?
Dette er en ny sikkerhetsfunksjon introdusert av Apple for iOS 9-oppdateringen. Alle tredjepartsapper, bortsett fra Calendar, Music og Contacts krever nå en godkjenning. Prosessen beskrives i detaljer her.
Hva skjer om jeg ikke oppdaterer til iOS 9?
Den godkjenningsprosessen er til alle iPhoner som kjører iOS 9. Om du ikke har oppdatert til iOS 9, vil du ikke trenge å godkjenne alle apper før bruk. Vi anbefaler allikevel at du setter opp appen før du kobler til kjøretøyet.
Vennligst merk deg at når den er oppdatert, så kan du ikke reinstallere en tidligere versjon av iOS.
Er nettbrett støttet=
Nei, dessverre. Ikke på dette tidspunktet.
Burge jeg oppdatere operativsystemet på min iPhone?
InControl Apps fungerer best med det seneste operativsystemet (Apple iOS 8 og senere).
Hvorfor kan jeg ikke gjøre så kartet peker mot nord?
Basert på brukerdata, designet vi Touch Pro sitt navigasjonssystem til å peke den veien du står eller kjører. De aller fleste brukere fortrekker denne visningsinnstillingen, da det gir en enklere karttolkning i bevegelse ved raske blikk på skjermen.
Vi mener at ved å kun bruke "Retning opp" så eliminerer vi mest mulig forvirring. "Retning opp" kan bli kombinert med "Nord opp" for å vise din nåværende posisjon i forhold til endedestinasjon og rute. Søk derimot, vises alltid med "Nord opp" for å vise hvor og hvordan du står i forhold il endedestinasjonen. En midlertidig "Nord opp"-funksjon kan også brukes når du blar i kartet.
Hvordan velger jeg 3D Map View i det virtuelle instrumentpanelet?
Trykk på menyknappen på rattet for å få opp innstillingsmenyen. Deretter velger du menyen for skjerminnstillinger og trykker på ‘kart’. Hvis menyen for skjerminnstillinger ikke vises, bla gjennom undermenyene til du ser ‘kart’-alternativet – dette skal allerede være uthevet. Klikk på OK for å velge. Når kartet vises i det virtuelle instrumentpanelet, lukk menyen ved å holde nede venstre velgerknapp.
Hvorfor går det virtuelle instrumentpanelet tilbake til instrumentvisning mellom kjøreturer?
For å holde deg oppdatert på ditt kjøretøys status, for eksempel drivstoff- og oljenivå, og andre viktige opplysninger.
Hvor stopper kartet å bevege seg når jeg bruker 'klyp for å bevege'-funksjonen?
Så snart du interagerer med kartet, endres det til 'Utforsk'-modus, som lar deg finne steder og sjekke ruten eller trafikken i lokalområdet osv. 'Utforsk'-modus inkluderer også et alternativ for å vise kartet i 'nord opp'-modus.
Kartet vil automatisk returnere til 'guidance'-modus etter 60 sekunder eller når du trykker på tilbaketasten eller trykker på navigasjonspilen. Kartvisning er basert på det sist brukte 2D-, 3D- eller satellittkartalternativet.
Noen ganger viser fartsgrense-funksjonen i navigasjonssystemet, feil fartsgrense i forhold til hva det faktisk er. Hvorfor skjer det?
Hvis kjøretøyet ditt er utstyrt med Traffic Sign Recognition, vil en kombinasjon av informasjonen som er inneholdt i den innebygde kartdatabasen og synlige veiskilt bli vist. Imidlertid kan det i visse situasjoner hende at et veiskilt ikke er synlig for kjøretøyets kameraer – for eksempel hvis veiskiltet er plassert nær et veikryss på en sidevei.
Hvis kjøretøyet ditt ikke er utstyrt med Traffic Sign Recognition, er fartsgrensene som vises basert på informasjonen som var tilgjengelig da den innebygde kartdatabasen ble sammensatt.
Mens vi streber etter å gi nøyaktig informasjon, ligger ansvaret for å overholde trafikkreglene hos føreren.
Hva er forskjellen på de forskjellige rutealternativene jeg får opp?
Den første ruten er alltid den raskeste, basert på trafikkinformasjon i sanntid. Om trafikkforhold endres under reisen, vil systemet automatisk endre ruten for deg. Om du velger den andre eller tredje ruten, og om trafikken blir verre vil systemet gi deg et rutealternativ — trykk på "OK" for å godta den nye ruten. Det er vanligivs ikke noen tidsforskjell mellom andre og tredje rute.
Hvor mange veipunkter kan jeg opprette langs en rute?
Du kan opprette opptil 10 veipunkter langs ruten, inkludert destinasjonen din. Disse er sekvensert i den rekkefølgen du legger dem til. For å endre rekkefølgen på veipunktene dine, kan du trykke på menyikonet i nedre hjørne av kartet, og velg Rediger.
Hvorfor viser hjemskjermen en antatt ankomst for en destinasjon jeg ikke har valgt?
Hvis du har aktivert 'Pendling' i menyen for Navigasjonsinnstillinger, vil destinasjonen være en 'pendlerute' lært fra din nåværende plassering og tidspunkt på dagen. Navigasjonssystemet forutsier at dette kan være din potensielle destinasjon, og antatt ankomst tilsvarer dette. Med pendling aktivert, kan systemet gi deg antatt ankomst selv om du ikke har satt en destinasjon – og holder deg informert om eventuelle problemer på din foretrukne rute. Hvis du noen ganger kjører en alternativ rute til samme destinasjon, vil systemet også lære dette. Når mer enn en rute er lært for samme destinasjon, viser systemet den raskeste ruten og antatt ankomst basert på gjeldende forhold. Når du begynner reisen, vil den vises som en linje på kartet, men vil ikke lese opp sving-for-sving-instruksjoner – systemet antar at du kjenner ruten. Hvis trafikkforholdene forverres, og du avviker fra din nåværende rute og fra andre ruter du tidligere har tatt til denne destinasjonen – vil systemet spørre om du ønsker å bytte til sving-for-sving-veiledning. Dette kan være spesielt nyttig hvis du er på et ukjent sted.
Hvor mange reiser må jeg ta til den samme destinasjonen før Pendling-funksjonen lærer reisen?
Det krever vanligvis to reiser til samme destinasjon fra samme utgangspunkt før en 'pendlerute' blir lært. Den nåværende tiden må også være innenfor +/- 1 time av den lærte starttiden.
Hvordan stiller jeg inn en destinasjon?
Det er flere måter å stille inn en destinasjon med Touch Pro.
1. For å få tilgang til skjermen for alternativet ‘Sett Destinasjon’ fra hjemskjermen, trykk på ikonet ‘Sett Destinasjon’ på navigasjonsflisen. Dette vil ta deg direkte til søkeskjermen der du kan angi et postnummer, en adresse eller et stedsnavn på én linje.
2. Trykk på navigasjonsikonet nederst på berøringsskjermen to ganger. Dette gir en snarvei til skjermen for destinasjonsinnstillinger. Herfra kan du velge en av tre alternativer: Adresseinnføring (inkludert postnummer), Søk eller Destinasjoner. Destinasjoner kan være Hjem, Nylige destinasjoner, Favorittdestinasjoner, Delte destinasjoner eller Pendleruter.
3. Når en pendlerute er tilgjengelig, vil den vises på navigasjonsflisen på hjemskjermen. Hvis det er flere pendleruter tilgjengelig basert på din nåværende plassering og klokkeslett, vil det vises ‘tilgjengelig pendleruter’. Ved å trykke på navigasjonsflisen tas du direkte til en liste over de tilgjengelige pendlerutene.
4. Alternativt kan du velge en destinasjon fra kartskjermen, og trykke på menyknappen i hjørnet nederst på kartet. Igjen vil de tre alternativene for destinasjon, Adresse, Søk og Destinasjoner, vises.
5. Du kan også sende steder eller destinasjoner til kjøretøyet ditt via Route Planner-smarttelefonappen eller nettstedet. Et sted som er ‘lagret’ i Route Planner vil vises i dine favorittdestinasjoner når kjøretøyet ditt har koblet seg til internett og synkronisert destinasjonene. Hvis navigasjonen er åpen på skjermen når en ny destinasjon mottas fra Route Planner, vil destinasjonen vises som et popup-panel. Ved å trykke ‘bruk nå’ bekreftes destinasjonen i bilens navigasjonssystem. Steder som er satt som en destinasjon via Route Planner, vises i listen over nylige destinasjoner.
Hvorfor har ikke destinasjonen jeg sendte til mitt kjøretøy kommet opp i navigasjonssystemet?
Destinasjoner kan kun mottas når kjøretøyet har datadekning. I noen tilfeller kan det hende at selv om systemet vises som tilkoblet, kan mobilnettet være overbelastet, noe som forhindrer systemet i å motta destinasjonen. Destinasjoner som mottas av kjøretøyet vil kun vises når du utforsker systemets navigasjonsfunksjon. Destinasjonen vil da vises enten som en rute på siden av berøringsskjermen eller som en bekreftelses-popup. Hvis destinasjonen mottas av kjøretøyet når du bruker en annen funksjon enn Navigation, kan destinasjonen hentes fra nylige destinasjoner.
Hvordan kan jeg se alternative ruter?
Når du har valgt en destinasjon, trykk på ‘Rutealternativer’ for å se standardruten (øverst på listen) og opptil to alternative ruter. Velg din foretrukne rute og trykk start for å begynne veiledningen.
Hvordan bruker jeg søkefunksjonen for destinasjonen?
Bare skriv inn et sted, postnummer eller adresse i søkefeltet. Selv om du staver navnet/adressen feil, vil søkefunksjonen vanligvis gjenkjenne stedet.
Hvis kjøretøyet ditt har en dataforbindelse, vil søket få tilgang til den nyeste informasjonen i skyen så vel som kjøretøyets innebygde database.
Hva er den mest effektive måten å søke på en destinasjon?
For å spare tid, trykk på ikonet for å skjule tastaturet etter at du har skrevet de første 3-4 bokstavene. Dette vil vise en liste over mulige steder. Når du blar gjennom listen, oppdateres kartvisningen automatisk slik at du enkelt kan se stedet i forhold til ruten din, destinasjonen eller din nåværende posisjon.
Klikk på ønsket destinasjon for å se en rutevisning på kartet. Hvis kjøretøyet ditt har en dataforbindelse, vil gateplanbilder for stedet også vises når det er tilgjengelig.
Ved å trykke på fullskjermikonet i hjørnet av bildet, forstørres gateplanbildet. Ved å panorere bildet kan du rotere det 360 grader. Ved å trykke på '...' får du tilgang til ytterligere informasjon, inkludert adresseopplysninger og nylig postete anmeldelser, hvis tilgjengelig. Avhengig av destinasjonen din, kan en stjernevurdering vises basert på anmeldelser fra nettsteder som TripAdvisor.
Hvis destinasjonen er en parkeringsplass – og parkeringsplassen støtter denne informasjonen – vil en tilleggsinformasjonsskjerm også inkludere prisinformasjon og tilgjengelighet av plasser.
Når navigasjonsguiden er aktiv, kan du klikke på siden av søkeboksen for å søke etter en annen beliggenhet i nærheten av destinasjonen din – for eksempel en restaurant for lunsj.
Hvorfor får jeg ikke opp muligheten for å legge til husnummer når jeg skriver en postkode i adressesøkefunksjonen?
Alternativet for postnummerinntasting søker fra et sentralt punkt innenfor det postnummeret. Det er imidlertid mulig å søke ved å bruke et gatenavn og husnummer.
Hvorfor vises noen ganger varselet for drivstoffnivå når jeg setter inn en destinasjon?
For å advare deg om at du ikke har nok drivstoff til å fullføre reisen uten å stoppe på en bensinstasjon.
For å enkelt bygge inn et drivstoffstopp i reisen din, trykk på drivstoffadvarselsikonet. Ved å gjøre dette vil du få opp bensinstasjoner langs ruten din nær punktet du trenger å fylle drivstoff – det vil også gi en mer nøyaktig antatt ankomsttid.
Hvordan kan jeg fortsette reiseguiden med smarttelefonen min når jeg har parkert kjøretøyet?
Åpne Ruteplanleggeren på din Apple- eller Android-smarttelefon. Så lenge du befinner deg mer enn 30 meter fra destinasjonen du opprinnelig satte – og du ikke avbrøt veiledningen før du forlot kjøretøyet – vil destinasjonen bli synkronisert til smarttelefonen din via skyen. Avhengig av ruteinnstillingene dine, vil appen lede deg til destinasjonen din til fots eller med offentlig transport.
Det kan noen ganger ta opptil 30 sekunder før følgeappen oppdaterer og synkroniserer destinasjoner og kjøretøyets posisjon fra skyen. Vennligst ikke lukk og start appen på nytt i løpet av denne tiden – dette kan tvinge en ny synkronisering av destinasjonen og kjøretøyets posisjon.
Vær oppmerksom på at hvis du befinner deg på et sted med dårlig nettverksdekning, vil kanskje ikke destinasjonen din synkroniseres med Route Planner-appen.
Hvorfor vil ikke navigasjonssystemet la meg bytte destinasjon med en annen når jeg bruker navigasjonssystemet i guide-modus og søker etter en ny destinasjon?
Vi kom til at det å tilby et alternativ for å 'erstatte nåværende destinasjon' – gitt bruksfrekvensen for dette scenarioet – ville ha tilført unødvendig ekstra kompleksitet. Den enkleste måten å angi en ny destinasjon på, er å avbryte navigeringsveiledningen fra navigasjonsmenyen og sette en ny destinasjon.
Hvorfor er det alltid nødvendig å taste inn by før jeg taster inn gaten?
For å gjøre det raskere for deg å finne gaten du leter etter. Det samme gatenavnet finnes ofte i flere byer – ved å angi byen først, blir listen over mulige gatealternativer redusert.
Det er også mulig å skrive inn steder eller adresser på en enkelt linje ved å bruke søkealternativet.
Hvordan deler jeg min antatte ankomst?
Når kjøretøyet ditt har koblet seg til internett og du har logget inn på din Navigation account, trykk på boksen nederst på berøringsskjermen der antatt ankomst vises. Velg hvilke mottakere du ønsker å dele din antatte ankomst med via SMS (avhengig av markedstilgjengelighet), tekst eller e-post, og velg om du vil sende oppdateringer hvert 5., 10. eller 20. minutt.
Kontaktene dine kan lagres via navigasjonsinnstillingene eller via denne skjermen. Systemet vil automatisk lagre nye kontakter, noe som gjør det enda raskere å dele din antatte ankomsttid neste gang du logger inn.
Kan jeg bruke kontaktlisten på min tilkoblede smarttelefon til å dele den antatte ankomsten?
Målet vårt er å gjøre deling av din antatte ankomst så enkel som mulig, og vi mente at å koble til telefonens kontakter skapte ekstra trinn og søkekriterier. Ettersom denne funksjonen generelt vil bli brukt med en liten gruppe mennesker regelmessig, konkluderte vi med at forhåndsprogrammering av et begrenset sett med e-postadresser og/eller telefonnumre ville gjøre denne funksjonen mye enklere å bruke.
Må jeg taste inn telefonnummeret eller e-postadressen min for å sende antatt ankomst-varsling?
Nei, du trenger bare å være pålogget med din Navigation Account og ha en aktiv dataforbindelse. Meldingen vil være fra Land Rover, men vil inkludere ditt brukernavn på kontoen som avsender av informasjonen – sammen med din destinasjon og detaljer om din antatte ankomst/sted/plassering.
Må jeg taste inn telefonnummeret eller e-postadressen min for å sende antatt ankomst-/sted-/lokasjonsvarsling?
Nei, du trenger bare å være pålogget med din Navigation Account og ha en aktiv dataforbindelse. Meldingen vil være fra Land Rover, men vil inkludere ditt brukernavn på kontoen som avsender av informasjonen – sammen med din destinasjon og detaljer om din antatte ankomst/sted/plassering.
Hva er Arrival Mode?
Når du er 300 meter fra destinasjonen din, vil et stort pop-up-varsel for Arrival Mode minne deg på adressen. Det vil også gi gateplansbilder når det er tilgjengelig.
Hvis du passerer destinasjonen din med mer enn 600 meter, vil veiledningsinstruksjoner hjelpe deg med å rute deg tilbake. Denne funksjonen gjør det enklere å finne en parkeringsplass i nærheten, uten å miste konteksten av destinasjonen din. En stor "Parkering"-knapp vil også bli vist hvis parkeringsfasiliteter er i nærheten. Trykk på en parkeringsplass for å legge den til som et veipunkt på ruten din. Tilkoblede kjøretøy kan også vise status for parkeringsplassen (tilgjengelighet) som indikerer om parkeringsplassen er full, nesten full, osv.
Selv når ruten er oppdatert med parkering, vil den opprinnelige destinasjonen du valgte bli gitt til Route Planner-smarttelefonappen, noe som tillater veiledningsinstruksjoner til fots eller med offentlig transport (der det støttes) til din endelige destinasjon.
Hva er forskjellen mellom profilen og kontoen til navigasjonen?
En profil til navigasjonen lar forskjellige sjåfører lagre deres egne navigasjonsinnstillinger og destinasjoner. Når du velger en profil, vil navigasjonssystemet bytte til dine innstillinger og destinasjoner. En navigasjonskonto lar deg videre utvide de tilkoblede tjenestene til navigasjonssystemet ved å åpne for:
. Synkronisering av steder/destinasjoner mellom navigasjonssystemet i kjøretøyet, Route Planner-appen på din smarttelefin og på nettsiden til Route Planner.
2. Dør-til-dør-navigasjon ved å bruke Route Planner-appen på smarttelefonen til å søke på steder og stille inn destinasjoner.
3. Dele forventet ankomsttid via SMS eller e-post.
4. Dele steder og hvor du er nå.
Hvordan blir sikkerhetskamera-databasen oppdatert?
Kamera-databasen oppdateres når kart-databasen oppdateres.
Vi inkluderer lokasjoner til sikkerhetskameraer for å fremheve steder det oftest skjer ulykker. Intensjonen med det er å hjelpe våre kunder, deres passasjierer og andre trafikanter å opprettholde en så trygg hverdag som mulig.
Selv om vi streber etter å gi så korrekt informasjon som mulig, er ansvaret for å følge trafikkregler og -reguleringer hos sjåføren.
Hvorfor blir jeg spurt om fødselsdagen min under Navigation Account-registreringsprosess?
Du må være 16 eller eldre for å kunne gi lovlig samtykke til forskjellige vilkkår og betingelser relatert til registrering av Navigation Account.
Hvordan oppdaterer jeg kartet mitt?
Prosessen for å oppdatere kartet ditt vil variere avhengig av navigasjonssystemet i kjøretøyet ditt. Navigasjonssystemet i kjøretøyet avhenger av kjøretøyets modell og produksjonsdato, som vanligvis refereres til som "modellår". Modellåret ditt finner du i kjøretøyets dokumenter. For å finne ut hvilket navigasjonssystem du har og hvordan du oppdaterer det, vennligst besøk vår Map Updates-side.
Hvordan overfører jeg de nedlastet kartdataene fra en USB-enhet til mitt kjøretøy?
Steg 1.
Start motoren på kjøretøyet ditt og sørg for at navigasjonssystemet er slått på. Merk: motoren må være i gang under hele kartoppdateringsprosessen for å sikre at kjøretøyets strømsparetiltak ikke avbryter oppdateringen. Bli stående i ro. Merk: du kan begynne å kjøre etter at oppdateringsprosessen har startet, men navigasjonssystemet kan ikke brukes til ruteveiledning før kartoppdateringen er fullført.
Steg 2.
Finn USB-porten i kjøretøyet, denne er vanligvis plassert i midtkonsollen i bilen. Sett inn USB-stikken som inneholder de nedlastede kartdataene i porten. Følg instruksjonene på skjermen for å fullføre installasjonen av kartet.
Steg 3.
Når oppdateringen er fullført, fjern USB-stikken og klikk på Fortsett. Navigasjonssystemet vil automatisk slå seg av og starte på nytt. Klikk på Fortsett for å gå tilbake til hjemskjermen. Ditt nye kart er nå tilgjengelig for bruk.
Kan jeg velge hvilke alarmer jeg får opp på siden av skjermen?
Ja, du kan velge akkurat hvilke alarmer du får ved å på til Innstillinger > Navigasjonsinnstillinger > Alarmer. Kan kan også trykke på alarmene for å få dem til å forsvinne når de kommer på skjermen.
Hvorfor forsvinner brikkene med informasjon fra Navigation-skjermen når kjøretøyet begynner å bevege seg?
Brikkene på siden av Navigation-skjermen er designet for å hjelpe deg med å planlegge reisen før du begynner å kjøre.
Kan jeg bytte mellom mannlig og kvinnelig stemme for veiledningsinstruksjoner i Navigation?
For de fleste språk, kan du det. Gå til Innstillinger > Alle innstillinger > Språk og tastatur
Kan jeg justere volumet til Navigation-guiden og Park Distance Control-alarmer?
Ja, alle lydkilder fra Touch Pro kan justere til ditt foretrukne volum. Når lydkilden er aktiv kan du enkelt og greit justere med hovedvolumknappen til du når ditt ønskede volum.
Merk: Noen kilder har et minimum volumnivå for å sikre at de relevante sikkerhetsfunksjonene i systemet alltid kan høres.
Kan jeg aktivere trafikkvarsler kringkastet fra lokale radiostasjoner?
Ja, gå til Innstillinger > Alle innstillinger > Funksjoner > Mediainnstillinger > AM FM Radio
Vil Secure Tracker hjelpe til å redusere forsikringspremien min?
Secure Tracker er samsvarende med Thatcham Catergory 6. Ved å ha Secure Tracker kan du få et avslag på forsikringspremien din.
Hva skjer om jeg har Secure Tracker, og kjøretøyet mitt blir stjålet?
Om kjøretøyet ditt blir flyttet ulovlig, vil Jaguar Tracking Center kontakte deg umiddelbart og vil samarbeide med politiet for å finne den nøyaktige plasseringen av kjøretøyet ditt. Hvis du tror at kjøretøyet ditt har blitt stjålet, ring Jaguar Tracking Center direkte fra telefon-appen til Remote eller telefonnummeret som kan finnes i InControl-eierdelen på jaguar.no.
Hva skjer om kjøretøyet mitt blir tauet vekk, og jeg har Secure Tracker?
Hvis du vet at kjøretøyet ditt skal transporteres (for eksempel tauet eller fraktet med tog eller ferge) og du har et aktivt Secure Tracker-abonnement, må du sørge for å aktivere Transportmodus-funksjonen. Når aktivert, vil Transportmodus være aktiv i bare 10 timer og vil automatisk deaktiveres når denne tiden har gått. Hvis kjøretøyet ditt transporteres i mer enn 10 timer, må du sørge for å reaktivere Transportmodus. Hvis du ikke aktiverer Transportmodus og kjøretøyet ditt blir transportert, vil du motta en tyverivarsling fra Jaguar Tracking Center.
Kan jeg rapportere kjøretøyet stjålet i hele Europa?
Hvis kjøretøyet ditt blir stjålet mens du reiser i et av landene som er oppført nedenfor, bør du kontakte Jaguar Tracking Center. Prosessen er den samme som om du var i hjemlandet ditt. Secure Tracker er tilgjengelig i landet der du abonnerte på InControl-tjenestene, samt i følgende land: Andorra, Østerrike, Belgia, Bosnia, Bulgaria, Kroatia, Kypros, Tsjekkia, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Tyskland, Hellas, Ungarn, Irland, Italia, Latvia, Litauen, Luxembourg, Malta, Monaco, Nederland, Norge, Polen, Portugal, Romania, San Marino, Serbia, Slovakia, Slovenia, Spania, Sverige, Sveits, Liechtenstein, Tyrkia, Storbritannia og Vatikanstaten.
Hva skjer om jeg har Secure Tracker og kjøretøyet mitt blir stjålet?
En automatisk SOS Emergency Call utløses om airbagene i bilen utløses eller om systemet merker en kollisjon. Om noe av dette skjer vil kjøretøyet automatisk ringe nødtjenestene og gi dem GPS-lokasjonen din. En manuell SOS Emergency Call starter om en i kjøretøyet trykker på SOS Emergency Call-knappen i taket.
Bruker SOS Emergency Call sjåførens telefon for å koble opp anropet?
Nei. SOS Emergency Call bruker et separat system med et dedikert SIM-kort som sitter i kjøretøyet.
Hvor kan jeg bruke SOS Emergency Call?
SOS Emergency Call vil være tilgjengelig i det landet du har InControl-abonnement, samt land nødtelefonen kan nås ved å ringe 112. MERK: i land som bruker 112-nummer, er kun taleanrop støttet, lokasjon vil ikke deles med nødtjenestene.
Hva skjer om kjøretøyet er involvert i en ulykke, og det ikke er dekning?
Kjøretøyet vil prøve å få kontakt flere ganger. OM det ikke finnes noe telefondekning, kan ikke et anrop foretas, og knappen vil slutte å blink i gult, og gå tilbake til å lyse rødt.
Hva skjer om jeg ved et uhell trykker på SOS Emergency Call-knappen?
Om du ved et uhell trykker på SOS Emergency Call-knappen, vil et anrop bli gjort. Når anropet går gjennom, må du informere om at du ringte ved et uhell, ellers kan du måtte betale gebyr for å feilaktig ringe nødetaten.
Nei. Optimised Jaguar Assistance bruker et separat system som hører til de dedikerte SIM-kortet i kjøretøyet ditt.
Hvor kan jeg bruke Optimised Jaguar Assitance Call?
Du kan bruke Optimised Jaguar Assistance i alle land som er dekket av Jaguar Assistance-policyen. Om du bruker Jaguar Assistance når du reiser i andre land dekket av policyen, vil du bli koblet opp med veiassistansetjenesten i hjemlandet ditt som videre vil avtale med veihjelpen der du befinner deg.
Hva skjer om jeg trykker på Optimised Jaguar Assistance-knappen ved et uhell?
Om du ved et uhell trykker på Optimised Jaguar Assistance-knappen, vil et anrop bli gjort. Når anropet går gjennom, må du informere om at du ringte ved et uhell, ellers kan du måtte betale gebyr for å feilaktig ringe nødetaten.
Om mitt Jaguar Assistance-abonnement utløper før avtalen min med Protect-tjenestene, vil jeg forsatt kunne bruke Optimised Jaguar Assistance Call?
Optimised Jaguar Assistance-funksjonen som er inkludert i Protect-tjenesten gir deg ikke dekning for havari selv. Formålet der er å forbedre tjenestene levert av ditt Optimised Jaguar Assistance-abonnement. Når ditt Optimised Jaguar Assistance-abonnement utløper vil fortsatt Optimised Jaguar Assistance Call-knappen koble deg opp med Optimised Jaguar Assistance-callsenter, men du kan måtte betale et gebyr for veihjelpen.
Hva er Journeys?
Journeys lar deg ta opp, lagre og eksportere reiseinformasjon. En reise logges etter at kjøretøyet har kjørt mer enn en kilometer og motoren skrus av. Ruten kan sees på et kart og distanse, effektivitet, tid brukt og gjennomsnittsfart blir lagret. Reiseinformasjon kan sees, slettes eller eksportert til en Excel-fil for utlegg om du reiser i forbindelse med jobb. Journeys-funksjonen er tilgjengelig på Remote-appen på din smarttelefon og via nettsiden til My Jaguar InControl. Når du lager din InControl-konto, vil du bli spurt om å velge dine oreferanser for Journeys. Du kan også skru av Journeys. MERK: Om du velger å aktivere Journeys vil du kunne slette noen eller alle reiser via Remote-appen på din smarttelefon eller på nettsiden til My Jaguar InControl.
Hvordan aktiverer og deaktiverer jeg Journeys?
Journey kan aktiveres eller deaktivere i telefon-appen til Remote, og på nettsiden My Jaguar InControl. For å se eller endre status på funksjonen, kan du gå til "Kjøretøyinnstillinger" i telefon-appen til Remote eller på nettsiden til My Jaguar InControl. Trykk på av/på-bryteren i appen for å skru av og på Journeys. Du vil da bli bedt om å taste inn PIN-koden og lagre endringen.
Kan lokasjonen min spores i sanntid?
Kjøretøy kan ikke spores aktivt med mindre et SOS-Emergency-anrop eller et Optimised Jaguar Assistance-anrop er gjort eller utløst. I et slikt tilfelle vil kjøretøyets plassering automatisk bli sendt til nødetatene og veihjelpstjenesten. I tillegg, hvis du har Secure Tracker og har bekreftet at kjøretøyet ditt er stjålet, vil kjøretøyets plassering bli aktivt sporet.
Kan jeg ha én konto og laste ned Remote-appen på to smarttelefoner?
Ja. Det er mulig å laste ned appen til mer enn en smarttelefon. Da vil brukernavnet og passordet til InControl Remote brukernavn og -passord vil være det samme for begge enhetene.
Hvordan får jeg appen på min Apple Watch?
Når du har lastet ned Jaguar InControl Remote-appen til din iPhone, kan du følge Apple sine instruksjoner om hvordan du laster ned apper til Apple Watch på https://support.apple.com/HT204784
Hvorfor kan jeg ikke finne Journey-funksjonen i min Jaguar InControl Remote-app til Apple Watch?
Journeys-funksjonen er kun tilgjengelig på Remote-appen til iPhone, eller via My Jaguar Incontrol-nettportal.
Hvorfor kan jeg ikke låse og låse opp kjøretøyet/bruk tut og lys/bruke Remote Climate Control fra appen?
Det er kun kjøretøy med Remote Premium som tilbyr disse funksjonene.
Vil Remote Lock-funksjonen stenge panoramataket på kjøretøyet mitt?
Nei, Remote Lock vil ikke stenge panoramataket.
Hvordan fungerer Remote Climate?
Avhengig av kjøretøyets spesifikasjoner og markeder, vil Remote Premium-smarttelefonappen gi deg muligheten til å forhåndstilpasse kjøretøyet ditt enten via Engine Start-funksjonen eller via Fuel Fired Heater-funksjonen. Hvis du har et kjøretøy med automatisk girkasse, vil motoren bli brukt til å forvarme kjøretøyet. Du kan velge en måltemperatur og vil deretter kunne fjernstarte motoren ved å trykke på "Engine Start"-knappen og angi din InControl PIN på Remote Climate-skjermen i Remote Premium-smarttelefonappen. Vær oppmerksom på at noen land kan forby eller begrense bruken av fjernstartfunksjonen for motor. Du må gjøre deg kjent med, og du må overholde, alle lokale lover i hvert land hvor du har til hensikt å bruke eller bruker fjernstartfunksjonen for motor. Du kan få tilgang til våre InControl &policy for vilkår og betingelser under Connect Ofte stilte spørsmål. Hvis du har et kjøretøy med manuell girkasse, og kjøretøyet er utstyrt med Park Heat-funksjonen, vil kjøretøyet forhåndsinnstilles ved hjelp av brennstoffdrevet varmeapparat. Du vil kunne forhåndsinnstille kjøretøyet ved å trykke på "Start"-knappen og skrive inn din InControl PIN på Remote Climate-skjermen i Remote Premium smarttelefon-appen. Kjøretøyet vil deretter automatisk avgjøre om det skal varmes opp eller ventileres avhengig av gjeldende temperatur. Remote Climate vil kun fungere med brennstoffdrevet varmeapparat hvis kjøretøyet er utstyrt med Park Heat-funksjonen, som må kjøpes separat. For å spare batteristrøm vil visse ikke-essensielle funksjoner i Remote Premium-appen bli slått av dersom kjøretøyet ikke er kjørt på 4 dager (for eksempel hvis du er på ferie). Funksjonene i Remote Premium-appen for smarttelefoner vil automatisk bli reaktivert neste gang kjøretøyet kjøres. Vekkefunksjonen lar deg planlegge en aktivering av disse funksjonene på kjøretøyet ditt. Remote Premium kan programmeres til å slå seg på en dato som du har satt gjennom Vehicle Wake Up-skjermen i Remote Premium-appen for smarttelefoner. Alle Remote Premium-funksjonene vil være operative fra denne spesifikke datoen.
Hvorfor er alle/ noen av knappene til Remote Premium-funksjonene grået ut på min versjon av telefon-appen til Remote Premium?
Enkelte funksjoner i Remote Premium kan være deaktivert i Remote-appen når det oppdages faktorer som forhindrer bruk av disse funksjonene. Når du forsøker å bruke en deaktivert Remote Premium-funksjon, vil du bli presentert med en feilmelding som forklarer hvorfor knappen er deaktivert for øyeblikket, for eksempel:
Hvorfor får jeg en feilmelding når jeg ber om å aktivere en Remote Climate-funksjon?
For å utføre en operasjon med Remote Climate må følgende betingelser være oppfylt, ellers vil en feilmelding vises:
Hvorfor får jeg en feilmelding når jeg ber om å aktivere en funksjon i telefon-appen til Remote?
Oppgaver i telefon-appen til Remote vil bare kunne behandles hvis en rekke forhåndsbetingelser for kjøretøyet er oppfylt. Kjøretøyet vil sjekke disse forhåndsbetingelsene før det forsøker å utføre noen forespurte fjernoperasjoner. Hvis noen av disse forhåndsbetingelsene ikke er oppfylt, vil en feilmelding vises i Remote-appen på smarttelefonen som informerer deg om grunnen til den spesifikke feilen.
Hvorfor viser klimaanleggfunksjonen en annen temperatur enn den jeg stilte inn i Remote-appen?
Når du starter bilen etter å ha brukt Remote Climate-funksjonen i Remote-appen, vil klimainnstillingene stille seg tilbake til innstillingene du hadde sist du kjørte bilen, og da kan temperaturen i bilen og appen avvike fra hverandre.
Hvilke aktiviteter kan Guardian Mode merke?
De følgende aktivitetene merkes av Guardian Mode og vil utløse en alarm:
Bilalarm Motoren skrus på
Kjøretøyet låses opp
Døren åpnes
Bakluken åpnes
Panseret åpnes
Tak åpnes
Vinduer åpnes
Alarmen deaktiveres
Lading forstyrres
Vil en Guardian Alert bli utløst av en ekte/original nøkkel?
Ja. Guardian Mode har som mål å maksimere sikkerhetsnivået når kunder forlater bilen sin og føler at det er utrygt. Du bør deaktivere Guardian Mode når du returnerer til kjøretøyet.
Kan jeg bruke andre funksjoner på Remote-appen samtidig som Guardian Mode er aktivert?
Nei. Vennligst deaktiver Guardian Mode om du ønsker å bruke andre funksjoner på InControl Remote-appen.
Er mitt kjøretøy kvalifisert for Guardian Mode?
Så lenge du abonnerer på Secure Tracker eller Secure Tracker Pro, og har den seneste versjonen av InControl Remote-appen, kan du bruke Guardian Mode.
Hvordan setter jeg opp Guardian Mode?
Last ned seneste versjon av InControl Remote-appen fra App Store eller Google Playstore. Velg Security-knappen fra hovedsiden for å komme til SECURITY-siden. Der vil du finne en avkrysningsboks for å aktivere Guardian Mode. Du kan velge en tidsperiode for når du vil at Guardian Mode skal være aktiv. Om noen alarmer går i løpet av den tiden vil du få et varsel på telefonen.
Vil et WiFi-Hotspot gi kontinuerlig WiFi-tilkobling når jeg er på reise?
WiFi-Hotspot operer via et mobilnettverk. Det vil gi deg bedre datatilkobling enn en smarttelefon i kjøretøyet, men vil ikke fungere om du ikke har telefondekning.
Kan jeg bestille et eget Wi-Fi Hotspot, eller er det koblet til andre alternativer?
På dette tidspunktet er Wi-Fi Hotspot en koblet til Connect/Connect Pro. Wi-Fi Hotspot kan kun brukes i biler med Connect/Connect Pro.
Hva slags nettverk opererer Wi-Fi Hotspot på?
Wi-Fi Hotspot opererer på 3G/LTE-nettverk.
Hva er forskjellen på Hotspot og Wi-Fi i menyen for tilkoblingsinnstillinger?
Hotspot lar deg koble til opptil åtte enheter, inkludert smarttelefoner og nettbrett til kjøretøyets internettilkobling.
Wi-Fi lar deg koble til et Wi-Fi-nettverk, for eksempel hjemmenettet ditt. Det lar deg også koble til en annen enhet som en smarttelefon og dele telefonens datatilkoblingen.
Hva er fordelene til et kjøretøys datatilkobling, over smarttelefonen min sin datatilkobling?
Styrken til din telefons dekning og datatilkobling kan være betydelig redusert av kjøretøyets konstruksjon – metall reduserer overførselen av radiobølger.
Når det er satt inn, vil SIM-kortet i bilen din koble til mobilnettverket via en betydelig større, dedikert antenne på utsiden av kjøretøyet. Dette hjelper med å holde en mye sterkere datatilkobling til nettverket.
Hvorfor er det en forsinkelse mellom å starte motoren og å koble systemet til internett?
Når du låser opp kjøretøyet, starter Touch Pro prosessen med å koble seg til mobilnettet. Dette kan ta opptil 2 minutter – det er likt som når mobiltelefonen din slås på og kobler seg til nettverket sitt. Når den er koblet til, vil et 3G-ikon vises i øvre hjørne av touchskjermen. Touch Pro laster deretter ned trafikkinformasjon (hvis aktivert) og synkroniserer eventuelle steder og destinasjoner du kan ha lagret ved hjelp av Route Planner-appen eller webportalen. Alle tilkoblede funksjoner er nå tilgjengelige.
Hvilke funksjoner krever internettilkobling?
Følgende funksjoner krever en aktiv internettilkobling:
3G-ikonet vises i øvre hjørne av touchskjermen, så hvorfor er noen tilkoblede tjenester utilgjengelige?
Til tider, kan nettverk være overbelastet, eller så kan signalstyrken være for lav til å tilby tilstrekkelig tilkoblingskvalitet. Dette kan resultere i et midlertidig mangel på data.
Trenger jeg et SIM-kort for å koble kjøretøyet mitt til nettet?
Ja, et Micro SIM-kort med en dataplan kreves for å drive Connect Pro-pakken. Sett SIM-kortet inn i grensesnittpanelet i midtkonsollens oppbevaringsrom, og se til at du har Mobildata aktivert i innstillinger. Gå til Innstillinger > Alle innstillinger > Funksjoner > Tilkobling > Mobildata på Du kan også dele din smarttelefons datatilkobling ved å aktivere telefonens Internettdeling, Personlig Hotspot eller tilknytningsfunksjon. Vennligst sjekk med din mobiltilbyder for å bekrefte at disse funksjonene er støttet av din telefonavtale.
Hva slags SIM-kort må jeg ha?
Du trenger et SIM-kort som kun gir deg mobilnett/en dataplan. Noen ganger kalles disse "Kun internett-SIM" eller "mobilt bredbånd-SIM". Dette er et annerledes SIM-kort enn det som er i telefonen din. For Touch 17MY trenger du et 2FF-standard SIM-kort, mens for Touch Pro og Touch 18MY trenger du et 3FF mikro-SIM-kort.
Må SIM-kortet mitt levere mobilnett/en dataplan?
Ja, SIM-kortet ditt bør ha en dataplan for at ditt Wi-Fi Hotspot skal fungere. SIM-kort som kun leverer taleanrop (som brukes på noen mobiltelefoner) leverer ikke mobildata.
Har Jaguar Land Rover en preferert SIM-leverandør?
På dette tidspunktet har ikke Jaguar Land Rover en foretrukket dataplan-leverandør. Du kan bruke et SIM-kort som kun fungerer for data, fra en rekke leverandører. Data-SIM-kort og planer er tilgjengelig hos alle de store mobilnett-leverandørene.
Kan jeg bruke data fra mobiltelefon-abonnementet jeg allerede har?
Det spørs på mobilleverandøren din, og hva slags abonnement du har. Noen leverandører tilbyr "delt plan" hvor du kan få et tvilling-SIM-kort for ditt Wi-FI Hotspot som blir en del av ditt nåværende abonnement. Dette betyr at ditt Wi-FI Hotspot og din mobiltelefon bruker data fra samme plan, og vil komme på samme regning.
For eksempel EE, leverer en delt dataplan som listet nedenfor:
EE: http://shop.ee.co.uk/sharer-details/samsung_galaxy_ace_3_black_and_sim
Hvor mye data burde jeg regne med å bruke per måned?
Det vil variere betydelig basert på funksjonene du bruker, bruksfrekvens og hvor lange reisene dine blir. Et grovt estimat er at du bruker et sted mellom 100 og 500 MB data per måned.
Disse funksjonene bruker mest data i følgende rekkefølge:
1. Wi-FI Hotspot
2. Satelittbilder
3. Bilder fra gatenivå*
4. Trafikkinformasjon i sanntid.
5. Live-apper *
Alle andre funksjoner konsumerer mye mindre data for omtrent like mye aktivitet. Flere eksempler kan sees under:
FUNKSJONERS DATABRUK
Per minutt eller per brukte time
Strømme musikk 500 KB/minutt 30 MB/time
En sosial media-post med et bilde på 500 KB
Videostrømming (standard oppløsning) 4 MB/minutt 240 MB
Viideostrømming (HD-oppløsning) 15 MB/minutt 900 MB
En e-post (uten vedlegg) 35 KB
En e-post (med vedlegg) 300 KB
En time med nettsurfing 15 MB
MB = Megabytes
KB = Kilobytes
*hvor det støttes
Kan jeg følge med på eller begrense dataforbruk?
Ja, du kan begrense dataforbruket til et spesifikt antall megabytes per måned, følge med på hvor mye data du bruker, og skru av dataroaming. Gå til innstillinger > Alle innstillinger > Funksjoner > Tilkobling > Mobilinnstillinger
Finnes det innstillinger som hjelper meg å kontrollere dataroaming når jeg kjører utenfor hjemlandet mitt?
Ja, gå til Innstillinger > Alle innstillinger > Funksjoner > Tilkobling > Mobilinnstillinger
Du kan også skru på spesifikk roaming-navigasjon i menyen for navigasjonsinnstillinger.
Hvordan installerer jeg et ikke-Ubigi-SIM i kjøretøyet mitt?
KOPI
1. Sett inn SIM-kortet – avhengig av ditt system, sett inn SIM-kortet i SIM-kortleseren markert med 'SIM' eller 'MICRO SIM' i midtkonsollen. Se til at SIM-kortet er satt inn med gullkontakten rettet oppover.
2. Skru på mobildata – når kortet er installert, gå til innstillinger-ikonet på skjermen > All settings > Features > Connectivity > Mobildata på
3. Etabler tilkobling – din touchskjerm vil nå vise et 4G- eller Wi-Fi-ikon. Vennligst merk at det kan ta opptil to minutter for skjermen din å vise 'Reading SIM' under 'Mobildata'
Hvorfor kan ikke Bluetooth huske telefonen min og koble til automatisk?
Det er sannsynligvis på grunn av at innstillingen for autotilkobling er deaktivert i dine Bluetooth-innstillinger.
Hvor mange Bluetooth-enheter kan jeg har tilkoblet eller paret til kjøretøyet?
Opptil 10 enheter kan være paret til kjøretøyet. Én telefon og én mediaspiller-enhet kan være tilkoblet på samme tid. Om telefonen er koblet til som telefon og mediaspiller-enhet, kan du ikke koble til en enhet til. Den første enheten paret til Touch Pro vil være satt opp som din primærenhet, med mindre du endrer dette i Innstillinger. Gå til Innstillinger > Alle innstillinger > Funksjoner > Bluetooth > Parede enheter > og klikk på den enheten du ønsker å bytte til.
Kan mine nedlastede kontakter eller bilder ble sett på av alle som har tilgang til kjøretøyet?
Nei, dine synkroniserte kontakter vil kun være synlig når din telefon er koblet til kjøretøyet.
Hvordan søker jeg etter kontakter i kontaktlisten på telefonen min?
På hovedskjermen på telefonen velger du 'Kontakter'. Trykk på søkefeltet øverst på kontaktskjermen for å få tilgang til tastaturet og begynne å søke etter ønsket kontakt. Når du skriver, oppdateres resultatlisten automatisk. Klikk på boksen 'x treff' for å vise alternativer. For å tillate at det største antallet kontakter vises samtidig, ruller søkefeltet med listen, noe som tillater at 5 i stedet for 4 elementer vises.
Alternativt, kan du trykke på stemmekommando-knappen på rattet og bruke en stemmekommando for å ringe et nummer. For eksempel:
Ring Ola Nordmann'
Ring Ola Nordmann mobil'
Ring +47 12345678'
Hvorfor er telefon-ikonet fortsatt synlig når jeg er på telefon-skjermen?
Om du har paret flere enn én telefon til Touch Pro, kan du trykke på telefon-ikonet for å bytte til en annen enhet for å ringe eller ta i mot anrop.
Vil jeg kunne fornye mitt abonnement?
Ja, vennligst gå til våre abonnementssider på https://www.jaguar.no/eierskap/infotainment-systems/subscriptions eller besøk din nærmeste forhandler.
For hvor lang tid kan InControl-abonnementer fornyes?
InControl-abonnementer kan kun fornyes for en periode på 12 måneder. Hvis du fornyer etter at ditt nåværende abonnement har utløpt, vil din nye abonnementsperiode starte på fornyelsesdatoen. Hvis du fornyer før ditt nåværende abonnement utløper, vil ditt nye abonnement starte når det nåværende abonnementet utløper, uten avbrudd i tjenesten.
Hvor kan jeg finne ut hvor mye tid jeg har igjen på abonnementet mitt?
Gå til Innstillinger > Alle innstillinger' > Navigasjonsinnstillinger > Connected Services License. Utløpsdatoen og alle tilgjengelige funksjoner kan sees her. Disse kan variere på bakgrunn av hvor du kjøpte kjøretøyet ditt.
Hvilke funksjoner krever et gyldig abonnement?
Må jeg gjøre noe annet enn å fornye abonnementet på nett for å fortsette å ha tilgang til tjenestene?
Hvis ditt nåværende abonnement fortsatt er aktivt, er ingen ytterligere handling nødvendig. Hvis abonnementet ditt har utløpt, må du sørge for at kjøretøyet ditt forblir i et område med god mobilsignaldekning når du fornyer det, slik at det kan kontaktes for tjenesteoppdateringer. Tjenesteoppdateringer kan ta litt tid å behandle, avhengig av mobilsignaldekningen der du er. Du vil motta en e-post for å bekrefte at tjenestene dine har blitt aktivert.
Er det mulig å fornye abonnementet mitt over telefon?
Nei, dette må gjøres via den personlige linken du får på e-post.
Kan jeg bytte tjenestene jeg har i dag, mot et annet produkt?
Dessverre, er alle produktvalg endelige og aktive abonnementer kan ikke oppgraderes på nåværende tidspunkt.
Jeg skal snart bytte kjøretøyet mitt. Kan jeg overføre tjenestene til mitt nye kjøretøy?
InControl-abonnementer er knyttet til kjøretøyet og vil fortsette å være knyttet til kjøretøyet uavhengig av kundens konto.
Hva skjer om jeg selger mitt kjøretøy som er utstyrt med InControl?
Når du selger, bytter eller overfører eierskap av ditt kjøretøy privat, må du fjerne ditt kjøretøy fra InControl-kontoen din. For å gjøre dette, kan du logge inn på nettsiden til My Jaguar InControl og velge 'Kjøretøyinnstillinger' på dashboard-siden til kjøretøyet, og velge 'Fjern kjøretøy' i henhold til InControl betingelser og vilkår.
InControl-tjenestene vil overføres til den nye eieren av kjøretøyet ditt for resten av abonnementsperioden, avhengig av om den nye eieren fullfører InControl-kontooppsettet.
Jeg har nettopp solgt mitt kjøretøy. Kan jeg få refusjon for abonnementet jeg har betalt for?
Nei, InControl-abonnementet forblir ved kjøretøyet. Nedkjølingsperioden for abonnementsrefusjoner er 14 dager etter kjøpet.
Hva skjer om jeg ikke fornyer?
Om du ikke fornyer ett eller flere av dine InControl-abonnementer, vil de relevante tjenestene ble deaktivert i kjøretøyet ditt på utløpsdatoen. Du vil fortsatt kunne bruke tjenestene frem til abonnementet utløper.
Jeg har flyttet til et annet land siden abonnementet mitt startet. Kan jeg fortsatt fornye?
Du kan fortsatt fornye abonnementet ditt på nett om du har flyttet til et av de fem landene hvor fornyelse på nett er tilgjengelig (Storbritannia, Frankrike, Tyskland, Italia eller Spania). Om du har flyttet til et annet land, ikke inkludert i listen, vennligst kontakt vår kundesupport.
Hvor lenge er mitt abonnement gyldig?
Den innledende abonnementsperiode samsvarer vanligivis med garantiperioden, men dette kan variere fra marked til marked. Vennligst kontakt din forhandler for flere detaljer.
Kan jeg koble min InControl-konto til flere kjøretøy?
Ja, du kan ha flere kjøretøy koblet til din InControl-konto. For å legge til flere kjøretøy til din konto, kan du gå til www.jaguarincontrol.com/owner, klikke på 'Legg til kjøretøy' på toppen av dashboardsiden til kjøretøyet og følge stegene for å legge til det nye kjøretøyet til din InControl-konto.
Hva skjer om jeg mister eller blir frastjålet telefonen min?
Jaguar anbefaler kunder å ha passende sikkerhetsfunksjoner på deres enheter. Om telefonen din blir stjålet eller mistet, kan du logge in på din InControl-konto via nettsiden til My Jaguar InControl og bytte passord og PIN-kode.
Hvilke versjoner av nettleserens & operativsystem er støttet for de forskjellige appene og nettsidene som er tilgjengelig?
InControl Apps telefon-app: Android 4.2 eller senere, Apple iPhone 5 eller senere. Route Planner-appen: Android 4.2 eller senere, Apple iPhone 5 eller senere, eller en telefon med iOS 8.0 eller senere. Route Planner-nettsiden: Internet Explorer 9, 10, 11, Firefox 36,37, Chrome 37, 38, Safari 7.1, 8. Operativsystemer som støtter nettsiden til Route Planner: Windows 7, 8, 10 Mac OSX Mavericks eller senere.
Vil jeg få noen ekstra kostnader ved å bruke InControl-tjenestene?
Når du abonnerer, vil du kun bli belastet for dataforbruk og anrop du tar fra telefon-appen til InControl Remote i henhold til mobilabonnementet ditt.
Hvorfor må jeg logge inn på InControl-kontoen min for å fornye?
Vi krever at du logger inn på InControl-kontoen sånn at du validerer dine detaljer og informasjon om kjøretøyet ditt. Jaguar vil aldri be deg om å
Hvor finner jeg påloggingsinformasjonen min?
Påloggingsinformasjonen din er -epostadressen og passordet du bruker på nettsiden til My Jaguar InControl og InControl Remote-appen. Om du ikke husker disse, vennligst gå til 'Glemt passord'-linken på påloggingssiden. Den tar deg til nettsiden til My Jaguar InControl hvor du kan lage et nytt passord. Da vil du kunne logge inn for å fortsette på fornyelsen av abonnementet. For å få tilgang til InControl Remote-appen og My Jaguar InControl-portalen etter å laget nytt passord, må du logge inn på nytt med det nye passordet.
Jeg kan ikke huske passordet. Hvordan finner jeg det?
Påloggingsinformasjonen er den samme som du bruker på My Jaguar InControl- nettsiden. For å få påloggingsinformasjonen, vennligst besøk nettsiden til My Jaguar InControl og lag nytt passord. Da vil du kunne logge inn for å fortsette på fornyelsen av abonnementet. For å få tilgang til InControl Remote-appen og My Jaguar InControl-portalen etter å laget nytt passord, må du logge inn på nytt med det nye passordet.
Hvor mye vil det koste å fornye mine Remote- og Secure-abonnementer?
£36 (remote, protect) / £260 (remote/ protect og secure)
Hvordan vet jeg om jeg har InControl Remote i bruktbilen jeg har kjøpt?
Konsollen i taket vil ha to brytere, som kan trykkes på for at nødanrop-knappen (SOS-ikon) skal vises, og Jaguar Assistance-knappen (fastnøkkel-symbol). Om du har tvil, vennligst kontakt din forhandler.
Hva er InControl Remote/Protect?
Jaguar InControl Remote og Protect inkluderer tilgang til telefon-appen til InControl Remote, som lar deg fjerntilkoble kjøretøyet hvor enn du er.
Hva er fordelene til InControl Remote/Protect?
SOS Emergency Call: Ved en ulykke hvor kollisjonsputene utløses, vil SOS Emergency Call automatisk sende viktig informasjon til nødtjenestene, samt koble en telefonsamtale mellom deg og nødoperatøren, noe som minimerer eventuelle forsinkelser for din sikkerhet. Operatøren vil deretter sende passende nødtjeneste til din nøyaktige posisjon. Du kan også utløse nødanropet ved å trykke på SOS Emergency Call-knappen i konsollen i taket. Remote-appen: Du kan holde kontakten med din Jaguar med InControl Remote-appen. Finn bilen din på en overfylt parkeringsplass ved å bruke kartet og last ned reisene dine for forretningsutgifter. Du kan også sjekke drivstoffet ditt før reiser og laste ned reisene dine for å hjelpe til med å kreve utgifter til forretningskjøring.
Hva skjer om jeg ikke fornyer InControl Remote/Protect?
Om du ikke fornyer InControl Remote eller InControl Protect, vil de tilknyttede tjenestene bli deaktivert i ditt kjøretøy, når abonnementet utløper.
Vil SOS Emergency Call-funksjonen fortsette å være aktiv?
Om du ikke fornyer ditt SOS Emergency Call-tjeneste som en del av InControl Protect- eller Remote-abonnement, vil et begrenset antall nødanrop fortsette å være tilgjengelige [i 10 år fra starten av garantiperiode]. Derimot, vil Jaguar nødtjenesteleverandører og/eller Jaguar ikke lenger ha tilgang til din personlige kontaktinformasjon (navn, adressem mobilnummer), og vil derfor kun kontakte deg eller finne lokasjonen din via kjøretøyet ditt, når du utfører et nødanrop. Denne informasjonen vil fortsette å være tilgjengelig to nødtjenester så lenge kjøretøyet ditt er knyttet til en InControl-konto.
Om du foretrekker at din informasjon ikke brukes til dette formålet, vennligst besøk nettsiden til My Jaguar InControl for å fjerne det relevante kjøretøyet fra din InControl-konto.
1. Logg på din InControl-konto ved å bruke påloggingsinformasjonen din
2. Velg 'Kjøretøysinnstillinger' på hjemmesiden
3. Velg 'Fjern kjøretøy'
4. Tast inn PIN-koden
5. Du vil motta en e-post som bekrefter at kjøretøyet har blitt fjernet fra din InControl-konto.
Hva er Incontrol Secure?
Ved tyveri av kjøretøyet ditt, vil Stolen Vehicle Monitoring Centre umiddelbart varsle deg og deretter samarbeide med politiet for å fastslå den eksakte plasseringen av kjøretøyet ditt. Dette kan utløses automatisk eller alternativt ved å kontakte Stolen Vehicle Monitoring Centre direkte. Monteringen av et Stolen Vehicle Tracking-systemet gir fordeler under noen bilforsikringspoliser. Vennligst sjekk med forsikringsselskapet ditt for mer informasjon.
Hva er fordelene til InControl Secure?
Om kjøretøyet ditt blir stjålet, vil Stolen Vehicle Monitoring Centre umiddelbart gi deg en alarm og så samarbeide med politiet for å finne den eksakte lokasjonen til kjøretøyet ditt. Dette kan utløses automatisk eller alternativt ved å kontakte Stolen Vehicle Monitoring Centre direkte.
Installasjonen av et Stolen Vehicle Tracker-system gir fordeler under noen bilforsikringspoliser. Vennligst sjekk med forsikringsselskapet ditt for mer informasjon.
Hva skjer om jeg ikke fornyer InControl Secure?
Om du ikke fornyer InControl Secure vil du ikke ha tilgang til Stolen Vehicle Tracking-funksjonen til ditt kjøretøy. Dette kan ha innvirkning på forsikringspremien, og muligheten for bilforsikring. Vennligst kontakt din forsikringsleverandør for mer informasjon om effekten ved å ikke ha Stolen Vehicle Tracking på kjøretøyet ditt.
Kan kjøretøyet mitt få InControl Remote og Secure?
På nåværende tidspunkt tilbyr vi kun fornyelser for kjøretøy som ble bestilt med InControl Remote og Secure. Om kjøretøyet ditt ikke ble bygget med InControl Remote eller InControl Secure, kan disse ikke installeres.
Hvorfor har jeg InControl Remote og Secure?
InControl Remote og InControl Secure var funksjoner tilbudt da kjøretøyet ditt ble solgt. Kjøretøy får vanligvis abonnementer for hele garantiperioden (vanligvis fem år).
Forsikringsselskapet mitt har bedt om sporingssertifikat. Hvordan kan jeg få et?
Logg på din InControl-konto på en datamaskin, klikk deg inn på kjøretøysinnstillinger og så 'Se sertifikat'.
Hva er Pro Services, og når trenger jeg dem?
InControl Pro Services gir deg en rekke muligheter for tilkoblingsfunksjoner til ditt infotainment-system inkludert Connected Navigation-tjenester, Live og WiFi hotspot i bilen. Tilkobling til nettet for disse systemene er via et SIM-kort du kan sette i SIM-kortleseren i ditt kjøretøy. Vennligst se brukermanualen til ditt kjøretøy for mer informasjon.
Hvor mye vil det koste meg å fornye Pro-tjenestene mine (kartlisens)?
Kostnaden for fornyelse av kartlisensen for 1 år er €99 og for 3 år er den €149.
Hvordan kan jeg oppdatere Pro-tjenestene (kartlisens)?
Da må du gå til https://www.jaguar.here.com/ og logge inn med påloggingsinformasjonen til din navigasjonskonto og velge forlengelsen du ønsker. Vennligst merk at dette kan kun gjøres når kartlisensen har utløpt.
Hvordan lager jeg en InControl-konto og aktiverer InControl Services?
Om din forhandler ikke har gjort det allerede, så gå til www.jaguarincontrol.com/owner og følg stegene for å lage din InControl-konto og aktivere InControl Services.
Hvordan kjøper jeg InControl?
InControl-produkter velges når du bestiller ditt kjøretøy, da maskinvaren kun kan monteres på fabrikken.
Jeg har kjøpt bruktbil. Hvordan kan jeg opprette en InControl-konto og aktivere InControl-tjenestene?
For å starte, sjekk at kjøretøyet ditt er utstyrt for InControl-tjenestene. Tak-konsollen i kjøretøyet ditt bør ha to klaffer som kan åpnes for å avsløre SOS Emergency Call-knapp (SOS-ikon) og knappen for Optimised Jaguar Assistance (fastnøkkelikonet). Hvis lyset på SOS Emergency Call-knappen er tent og lyset på knappen for Optimised Jaguar Assistance er av, gå da til www.jaguarincontrol.com/owner og følg trinnene for å opprette din InControl-konto og aktivere InControl-tjenestene. Hvis du kjøper kjøretøyet fra en forhandler, vil forhandleren hjelpe deg med oppsettsprosessen. Hvis du merker at lyset på knappen for Optimised Jaguar Assistance er tent, vennligst kontakt forhandleren din for hjelp, ettersom du ikke vil kunne koble kjøretøyet ditt til din InControl-konto.
Hvordan vet jeg at mine InControl-tjenester er aktivert?
Når du har fullført oppsettprosessen for InControl, vil InControl-tjenestene dine bli aktivert, og en bekreftelses-e-post vil bli sendt til e-postadressen du oppga under oppsettprosessen. Neste gang du starter motoren på kjøretøyet ditt, bør lysene på SOS Emergency Call og Optimised Land Rover Assistance-knappene som er plassert i tak-konsollen i kjøretøyet ditt, begge være tent.
Kan jeg oppgradere min InControl-pakke eller kjøpe InControl for mitt nåværende kjøretøy?
For øyeblikket er det kun mulig å ha InControl i kjøretøyet ditt hvis det velges når kjøretøyet bestilles. Siden maskinvaren monteres på fabrikken, kan den ikke legges til i ettertid når kjøretøyet er bygget. Fremtidige alternativer blir undersøkt.
Hva om kjøretøyet mitt originalt var bygget for et marked som er annerledes enn fakturaadressen min?
Om ditt kjøretøy var bygget for et marked som ikke samsvarer med din fakturaadresse, kan de tilgjengelige tjenestene for kjøretøyet ditt operere annerledes enn beskrevet i InControl-pakkens vilkår & og betingelser, eller ikke være tilgjengelige. Praksis for datahåndtering kan også avvike fra de inkludert i InControl-pakkens vilkår & og betingelser, og personvernerklæring. Vennligst kontakt vår kundesupport om du har spørsmål.
Når vil mitt abonnement starte?
Ditt oppdaterte abonnement vil starte fra datoen ditt nåværende abonnement utløper. Det vil ikke være noen avbrudd i tjenesten din. Hvis du fornyer etter at ditt nåværende abonnement har utløpt, vil ditt nye abonnement starte fra kjøpsdatoen. I dette tilfellet anbefaler vi at du sørger for at kjøretøyet ditt forblir i et område med god mobilnettdekning slik at tjenestene kan oppdateres på avstand.
Når vil betalingen skje?
Betalingen skjer umiddelbert etter at du har sjekket ut.
Hvilke betalingsalternativer aksepterer dere?
Vi aksepterer følgende betalingsalternativer:
– Kreditt-/bankkort
– Paypal
Tilbyr de refusjon?
Du kan be om en refusjon innen 14 dager etter den dagen abonnementet ditt er bekreftet av oss. Vennligst kontakt vårt kundesenter på [email protected]. Hvis forespørselen din blir godkjent, vil vi deretter behandle refusjonen til den opprinnelige betalingsmetoden og vil varsle deg via e-post når den har blitt behandlet. Vennligst tillat 5-10 virkedager for at dette skal bli kreditert tilbake til bankkontoen din.
Erklæring om deaktivering av tjeneste - Hvis du ikke fornyer ett eller flere av dine InControl-abonnementer, vil de tilhørende tjenestene bli deaktivert i kjøretøyet ditt på utløpsdatoen. Du vil fortsatt kunne nyte disse tjenestene frem til datoen abonnementet ditt utløper.
Jeg har betalt for abonnementet to ganger ved et uhell. Kan jeg få refusjon?
Da må du kontakte Jaguar sin kundesupport og oppgi ordrenummeret til betalingene du har utført.
Jeg prøver å fornye abonnementet mitt etter en e-post dere sendte, men jeg har glemt passordet mitt. Jeg har trykt på 'Glemt passord', men mottar "Token utløpt". Hva gjør jeg nå?
Da må du besøke incontrol.jaguar.com og klikke på 'Glemt passord' for å få en ny 'glemt passord'-e-post. Da vil du kunne lage et nytt passord.
Jeg har prøvd å fornye InControl Remote/Protect-abonnementet mitt, men får opp en feilmelding. Hva gjør jeg da?
Vennligst kontakt Jaguar sin kundesupport på [email protected] og legg ved skjermbilder av eventuelle feilmeldinger så problemet kan undersøkes.
Hvordan kan jeg terminere mine InControl Services?
"For å terminere dine InControl Services, vennligst gå til nettsiden til My Jaguar InControl, trykk på ""Vehicle Settings"" på kjøretøyets hovedside, og trykk på ""Remove Vehicle"". Vennligst merk deg at din konto fortsatt vil være aktiv, selv om ingen kjøretøy er knyttet til den. Du kan også slette din konto om du ikke har noen kjøretøy knyttet til den og/eller om du ikke vil beholde kontoen. For å gjøre det, klikk på ""My Account"", velg siden som heter ""Remove Account"" og trykk på ""Remove Account""."
Om jeg velger å selge kjøretøyet mitt, hvordan kan jeg slette personopplysningene mine fra kjøretøyet?
Først må du logge på hver konto knyttet til kjøretøyet. Deretter sletter du alle profiler, og søkehistorikk. Muligheten til å gjøre det finner du navigasjonsinnstillingene og i Live-innstillingene.
Hva skjer når jeg selger mitt kjøretøy med InControl?
Når du selger, bytter eller overfører eierskap av ditt kjøretøy privat, må du fjerne ditt kjøretøy fra InControl-kontoen din. For å gjøre dette, kan du logge inn på nettsiden til My Jaguar InControl og velge 'Kjøretøyinnstillinger' på dashboard-siden til kjøretøyet, og velge 'Fjern kjøretøy' i henhold til InControl betingelser og vilkår.
InControl-tjenestene vil overføres til den nye eieren av kjøretøyet ditt for resten av abonnementsperioden, avhengig av om den nye eieren fullfører InControl-kontooppsettet.
Hvordan oppdaterer jeg min e-postadresse, kontaktinformasjon og preferanser?
For å oppdatere din informasjon, gå til www.jaguarincontrol.com/owner og logg inn på din konto. Deretter velger du "My Account", eller gå til "Settings"/"My Account" på InControl Remote-appen til din smarttelefon, hvor du kan oppdatere din kontaktinformasjon, endre passord eller resette din PIN-kode.
Hva skjer med min data, hvem har tilgang til den og har jeg tilgang til den?
All data er lagret i henhold til lovgivning for datalagring/databeskyttelse (GDPR) i markedet kjøretøyet ble kjøpt i. For mer informasjon, vennligst se Jaguar InControl sin personvernserklæring.
Hva skjer om jeg glemmer passordet til InControl Remote-appen?
Velg 'Glemt passord' på påloggingssiden til InControl Remote-appen eller på nettsiden til My Jaguar InControl, og følg stegene.
Hvilken programvare kan oppdateres i mitt kjøretøy?
Både din bil sin InControl Touch Pro og kjøretøyets tilkoblingssystemer kan få programvareoppdateringer. I våre elbiler, vil også programvareoppdateringer være tilgjengelig for batteriets energikontrollsystem.
Hvor ofte får jeg software-oppdateringer?
Software-oppdateringer sendes periodisk til Jaguar-kjøretøy, enten når behovet melder seg eller når det oppdages problemer med nåværende software-versjon.
Trenger jeg en InControl-konto for software-oppdateringer?
Nei, du trenger ikke en InControl-konto for software-oppdateringer.
Er kjøretøyet mitt kvalifisert for siftware-oppdatgeringer til infotainment-systemet?
For å motta trådløse software-oppdateringer til InControl Touch Pro, må ditt nåværende software være på 18B eller over. Du kan sjekke software-versjonen på din InControl Touch Pro via touchskjermen din og gå til 'Innstillinger'. > Alle innstillinger' > Software-oppdateringer'. Versjonen på InControl Touch Pro vil vises som en lang linje med tegn: F.eks. 'S18B_18.25.3-174880’.
Hvordan kobler jeg opp mitt kjøretøy for å motta infotainment-oppdateringer?
InControl Touch Pro-systemet kan kobles til med enten WiFi eller via SIM-kortet i ditt kjøretøy. Du kan også bruke et WiFi Hotspot via din mobilenhet, men dette kan resultere i økte datakostnader fra din telefoniavtale.
Hvordan kobler jeg til kjøretøyet mitt for å sjekke telematikk/batterioppdateringer?
Når du aktiverer software-oppdateringer i innstillingsmenyen, vil kjøretøystilkobling/kontrollsystemet for batteri kobles til automatisk. Systemet for kjøretøystilkobling-oppdateringer er kun tilgjengelig i land som har telematikk tilgjengelig.
Finnes det kostnader knyttet til software-oppdateringer?
Du kan oppleve datakostnader om du kobler via SIM-kortet du har i kjøretøyet ditt. I noen land, kan du få et SIM-kort når du kjøper kjøretøyet ditt. Om du bruker det, vil du ikke få ekstra datakostnader for software-oppdateringer.
Hvordan vet jeg om en oppdatering er tilgjengelig?
Når en oppdatering er tilgjengelig, vil du motta en pop up-varsling på din touchskjerm. Du kan også manuelt sjekke om det finnes tilgjengelige oppdateringer ved å gå til "Settings" > "All Settings" > "Software updates" > "Check for update".
Hva må jeg gjøre før jeg installerer en oppdatering?
For å utføre oppdateringen, må du:
Hvordan foretar jeg en infotainment-oppdatering?
Du vil få et popup-vindo på touchskjermen når en oppdateringer er tilgjengelig for nedlastning/installasjon. Når du har akseptert, vil nedlastning- og installasjonsprosessen starte. Oppdateringen vil ikke forstyrre kjøreopplevelsen din, og du kan fortsette å bruke kjøretøyet som normalt. Når prosessen er ferdig, vil du motta et varsel om vellykket på touchskjermen din.
Hvordan oppdaterer jeg telematikk og batterikontroll-modulen?
Du vil få et popup-vindo på touchskjermen når en oppdateringer er tilgjengelig for nedlastning, og når den er lastet ned vil et nytt popup-vindu for installering vises. Når du starter installasjonen, kan ikke prosessen stoppes. Installasjonen kan ta opptil 30 minutter. Under installasjonen har du tilgang til kjøretøyet, men du kan ikke kjøre det før oppdateringen er ferdig.
Jeg har akseptert nedlastningen. Kan jeg fortsatt bruke kjøretøyet?
Ja, når systemet lastes ned, kan du fortsette å bruke kjøretøyet som vanlig.
Hvor lenge tar software-oppdateringen ta?
Installasjonen kan ta opptil 30 minutter. Du vil ikke kunne bruke kjøretøyet når du installerer oppdateringer til kjøretøystilkobling og kontrollsystemet for batteri. Du kan fortsatt bruke kjøretøyet når du innstallerer en oppdatering til din InControl Touch Pro.
Hvordan vet jeg når software-oppdateringen er ferdig?
Du vil få et varsel på touchskjermen din som informerer om at software-oppdateringen er vellykket.
Trenger jeg signal/dekning for at installasjonen skal fungere?
Ja, du trenger et mobil- eller Wi-Fi-nettverk for å laste ned og fullføre installasjonen.
Kan jeg stoppe installasjonen når den har startet?
Nei, når installasjonen har startet, kan den ikke stoppes.
Nedlastningen misslyktes, hva gjør jeg?
Du kan bruke ditt kjøretøy som normalt. En misslykket nedlastning vil ikke påvirke ditt kjøretøys funksjonalitet på noen måte. Vennligst kontakt din forhandler, så vil de undersøke årsaken, og løse problemet.
Installasjonen mislyktes. Hva gjør jeg da?
Om kjøretøyet ditt opplever problemer når den restartes etter en oppdatering, vennligst kontakt veiassistanse/veihjelp eller din nærmeste Jaguar Land Rover-forhandler, så vil de undersøke problemet.
Jeg hoppet over oppdateringen, men nå ønsker jeg å installere den. Hva gjør jeg?
Du kan få tilgang til oppdateringen via kjøretøyets touchskjerm ved å gå til 'Innstillinger'; 'Alle innstillinger'; 'Software-oppdateringer'; 'Sjekk etter oppdateringer'. Om en oppdatering er tilgjengelig, vil et popup-vindu vises og gi deg muligheten til å laste ned/installere oppdateringen. Om du foretrekker, kan du også besøke din nærmeste Jaguar Land Rover-forhandler som vil hjelpe deg med oppdateringen.
Kan jeg oppdatere softwaret når jeg er utenfor hjemlandet mitt?
Ja. Dette kan derimot resultere i roaming-utgifter avhengig av ditt kjøretøys dataplan.
Kan jeg stoppe andre folk fra å oppdatere mitt software?
Ja, du kan legge til en PIN-kode for å beskytte dine innstillinger for software-oppdateringer. For å gjøre dette, kan du gå til 'Innstillinger'; 'Alle innstillinger'; 'Software-oppdateringer' og velge lås-ikonet.
Hva skjer om jeg mister signalet under nedlastningen?
Om du mister signalet under nedlastning, vil nedlastningen settes på pause frem til tilkoblingen er oppe igjen.
Hvorfor har jeg ikke fått et varsel for infotainment-oppdateringen?
InControl Touch Pro-oppdateringer krever en Wi-Fi-tilkobling eller et SIM-kort i kjøretøyet. Sjekk at ditt personlige SIM-kort er installert og fungerer som det skal. Alternativt, kan du besøke din nærmeste Jaguar Land Rover-forhandler som vil hjelpe deg med oppdateringen.
*Kompatilble smarttelefoner og nettverkstilkobling kreves
Apple CarPlayTM er et varemerke fra Apple Inc. Apple Inc sluttbrukervilkår kan gjelde.
Din bil er klar for Apple CarPlay. Tjenestene levert av Apple CarPlay avhenger av funksjonstilgjengelighet i ditt land. Vennligst se https://www.apple.com/uk/ios/feature-availability/#apple-carplay for mer informasjon.
Android AutoTM er et varemerke fra Google LLC.
Din bil er klar for Android Auto. Tjenestene levert av Android Auto avhenger av funksjonstilgjengelighet i ditt land. Vennligst se https://www.android.com/auto/ for mer informasjon.