loading
Vennligst vent...
Skip primary navigation
  1. ELEKTRIFISERENDE YTELSE

    Den helelektriske plattformen til I-PACE Concept har gitt våre ingeniører muligheten til å fokusere på best mulig ytelse for denne nullutslippsbilen.

    • Det mest spennende med I-PACE Concept er at den er utviklet som en ren batteridrevet elbil.

      Å være i stand til å plassere alle de viktige elbilkomponentene som motor, batteripakke, hjul,osv. akkurat der vi ønsket dem, har åpnet opp mange nye muligheter. 

      Med den samme intensiteten, lidenskapen og ferdighetene du finner hos Jaguars FIA Formula E World Championship-team, har ingeniørene bak I-PACE Concept valgt to kompakte og synkroniserte elmotorer med permanentmagnet på akslingene foran og bak.

      «Det riktige konseptet for en elbil er en flat batteripakke under gulvet og deretter to elmotorer - en foran og en bak selve batteripakken. Motoren bak er best under vanlig kjøring mens motoren foran er optimalisert for å gjenvinne energi.

       

      Dr. Wolfgang Ziebart, Jaguar Land Rover Technical Design Director

       

      Med totalt 400 hk og 700 Nm umiddelbart dreiemoment, kan bilen akselerere fra 0-100 km/t på ca. 4,0 sekunder. Dette er akselerasjon på høyde med en supersportsbil og alle fordelene er integrert i bilens All Wheel Drive-system og de to elmotorene.    

    • I-PACE Concept er utformet for å få plass til en stor litium-ion-batteripakke for å gi bilen optimal rekkevidde.  Bilen er utstyrt med det siste innen poseceller teknologi og batteripakken er på hele 90 kWh – mens andre velkjente konkurrenter bare kan tilby 70 kWh. Dette betyr ganske enkelt at I-PACE Concept kan kjøre lenger før den lades.  Rekkevidden er på hele 500 km etter den europeiske testsyklusen. Dette er mer enn langt nok for de aller fleste førernes daglige behov, mens andre kanskje bare trenger å lade bilen én gang i uka.

      For å få plass til den store batteripakken mellom hjulene, er akslingene foran og bak skjøvet lenger forover og bakover. Dette har også ført til at designtilnærmingen skaper bedre plass både til føreren og de fire passasjerene.

      «Dette er en kompromissløs elbil med en innvendig romslighet som tidligere var uhørt for biler i denne størrelsen. I-PACE Concept er bare en millimeter lenger enn Jaguar XE, men innvendig, fra gasspedalen til bakluken, ligger den mellom en Range Rover og en Range Rover med lang akselavstand. Akselavstanden er 2 990 mm, mer enn Tesla Model S. Ved siden av et romsligere interiør, leverer den lange akselavstanden også mer stabil kjøring.» 

      Dr. Wolfgang Ziebart, Jaguar Land Rover Technical Design Director

      Ettersom batteripakken er plassert dypt nede i gulvet, har I-PACE Concept også et lavt tyngdepunkt. Med double-wishbone foran og Integral Link-bakhjulsoppheng, blir resultatet en flott kjøreopplevelse som nåværende Jaguar-førere allerede er vant til. 

JAGUAR NYHETSBREV

Ja, jeg vil gjerne være blant de første som får se nye modeller, delta i konkurranser og invitasjoner til spennende events.

Meld deg på Jaguars nyhetsbrev